نژاد مناسب سگ

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ شما می‌خواهید برای اولین بار داشتن سگ را تجربه کنید و نمی‌دانید به کدام نژاد روی بیاورید. انتخاب اولین سگ ظرافت خاصی را می‌طلبد. برای اینکه تجربه‌ای سرشار از احساسات و همراهی و همراه موفقیت داشته باشید، مهم است که حیوانی اجتماعی، تربیت‌پذیر، آرام و مطیع و همچنین سگی که مناسب شما باشد انتخاب کنید. در واقع بهتر است که نیازهای همراه کوچک شما مطابق با عادات و شیوه زندگی شما باشد. بیایید نگاهی به این پرونده بیندازیم.

بهترین نژاد سگ برای اولین تجربه

هنگام انتخاب اولین سگ به عنوان حیوان خانگی، می توان بسیاری از نژادها را انتخاب کرد، اما برخی از آنها برای اولین فرزندخواندگی مناسبتر هستند. البته معیارهای انتخاب اولین سگ مختص خواسته‌های هر فرد است، اما برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات خاص، به طور کلی ترجیح داده می شود به نژادهایی که پرورششان راحتتر است روی بیاوریم.

برای کمک به شما در پیدا کردن اولین سگ ایده‌آل، در اینجا معیارهایی وجود دارد که به شما توصیه می کنیم رعایت کنید.

اندازه سگ: برای اولین انتخاب، حیوانی با جثه متوسط یا کوچک ایده‌آل است.

شخصیت: ترجیحاً نژادی از سگ را انتخاب کنید که تربیت پذیر، مطیع و آرام و به اندازه کافی اجتماعی باشد تا از حضور افراد دیگر استقبال کند. در نهایت، سگی که کم پارس می‌کند یا پارس نمی‌کند نیز ترجیح داده می‌شود.

مراقبت: سگی که نیاز به نگهداری و مراقبت کمی دارد، بسیار مناسبتر است.

همچنین مهم است که حیوانی را انتخاب کنید که به راحتی در همه جا قابل حمل باشد و به محض اینکه به او نیاز داشتید بتواند شما را به راحتی همراهی کند.

برخی از ساده ترین نژادهایی که برای اولین بار می توان آنها را پذیرفت شامل سگ شتلند، پاگ، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، بردر کولی، گلدن رتریور و لابرادور است.

با این وجود، علیرغم این نکات، انتخاب اولین سگ باید بیش از هر چیز با توجه به سبک زندگی شما باشد. در واقع، داشتن یک همراه کوچک که بتواند با محیط و روال زندگی شما ادغام شود و با عادات و سرگرمی‌های شما همراه شود بسیار مهمتر است.

سگی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد

انتخاب اولین سگ را نباید به شانس واگذار کرد. یکی از مهمترین عواملی که باید به آن توجه شود سبک زندگی شماست. در واقع، اگر نسبتاً کم تحرک هستید، امیدوار نباشید که یک سگ ورزشکار و فعال نسبت به آن رضایت داشته باشد. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بسیاری از نژادها با دسترسی محدود به فضای باز راضی نمی‌شوند. اگر اغلب اوقات در خانه حضور ندارید، نباید به حیوانی روی بیاورید که تحمل تنهایی را ندارد. اینها فقط نمونه‌ هستند، اما بدانید که برای اینکه زندگی با حیوان خانگیتان به خوبی پیش برود، مهم است که ویژگی‌های همراه کوچک شما با سبک زندگی و عاداتتان مطابقت داشته باشد.

چه نژادی از سگ برای یک انسان کم‌تحرک مناسب است؟

اگر کم تحرک هستید، بهتر است از انتخاب یک حیوان پرانرژی که نیاز به چندین ساعت تحرک در روز دارد خودداری کنید. اگر نتوانید نیازهای او را برآورده کنید، ممکن است سگ شما دچار کسالت، مشکلات رفتاری و افسردگی شود، ممکن است شروع به فرار کند یا اشیاء خانه شما را تخریب کند.

بهتر است نژادهایی را انتخاب کنید که کم تحرک هستند. با این حال، حواستان باشد که نمی‌توانید از بیرون بردن گهگاه او اجتناب کنید. این تنها به این معنی است که همراه کوچک شما نیاز زیادی به ورزش و تحرک نخواهد داشت، اما همچنان باید بدانید که چگونه نیازهای اولیه او را برآورده کنید.

کم‌تحرک‌ترین نژادهای سگ که می‌توانند در خانه یا آپارتمان زندگی کنند عبارتند از:

مالتز

پاگ

کاوالیر کینگ چارلز

پاپیون

بوستون تریر

این حیوانات بامحبت، اجتماعی، بازیگوش و باهوش شناخته می شوند. مطیع، تربیت‌پذیر و همراهان دلپذیری برای کودکان و سالمندان یا افراد تنها هستند.

چه نژاد سگ برای افراد مسن یا ضعیف مناسب است؟

سگ از نظر گردش و فعالیت و همچنین مراقبت نیازهایی دارد. برای افراد مسن یا افرادی که به دلیل انواع خاصی از ناتوانی یا بیماری‌های خاص ضعیف شده‌اند، یک سگ بزرگ می‌تواند دشواری‌هایی داشته باشد و یا حتی خطرناک باشد.

بنابراین بهتر است از نژادهای بزرگ و فعال مانند نژادهای زیر اجتناب کنید:

ماستیف تبت

لئون برگر

ماستیف

ماستیف ناپلی

سنت برنارد

نیوفاندلند

همچنین باید به مراقبت‌های بهداشتی موردنیاز سگ توجه شود. برخی از نژادها باید مرتباً مرتب شوند، که وقتی سگ‌ به این اندازه بزرگ و پرتحرک است، می‌تواند سخت و دشوار باشد.

چه نژادی از سگ برای یک فرد ورزشکار مناسب است؟

اگر فردی هستید که از پیاده‌روی، پیاده‌روی ورزشی در جنگل، دوچرخه‌سواری در کوهستان یا حتی دویدن لذت می‌برید، بهتر است سگی را انتخاب کنید که بتواند در تمرین شما را دنبال کند. فعالیت‌های شما فرصتی برای او خواهد بود تا تحرک داشته باشد و اوقات خوشی را در کنار شما بگذراند.

در اینجا نژادهای سگ فعال، پویا، بازیگوش که زندگی با آنها آسان است و می‌توانند با سبک زندگی یک فرد ورزشکار مطابقت داشته باشند را نام می‌بریم:

Beauceron;

باکسر؛

کوکر اسپانیل آمریکایی؛

کوکر اسپانیل انگلیسی؛

گلدن رتریور؛

لابرادور

توصیه‌های ما برای پذیرش اولین حیوان خانگی

اول از همه، باید تأکید کنیم برای پذیرش اولین سگ، مهم است که حتما سگی را انتخاب کنید که مطابق با عادات و سبک زندگی شما باشد. اگر سگ رویاهای شما این معیارها را ندارد، بهتر است به نژاد دیگری روی بیاورید تا مطمئن شوید که تجربه خوبی برای شما و همراه کوچکتان خواهد داشت. در آینده می‌توانید داشتن سگ رویاییتان را تجربه کنید.

در اینجا نکات دیگری وجود دارد که می‌توانیم برای انتخاب یک همدم کوچک ایده‌آل به شما ارائه دهیم.

سگ مناسب را انتخاب کنید

شما دو گزینه برای انتخاب درست دارید:

به سراغ توله سگ‌ها بروید: اگر می‌خواهید توله‌ای را به فرزندی قبول کنید، کم‌ترس‌ترین و اجتماعی‌ترین حیوان را برگزینید. از آنجایی که شما فردی بی‌تجربه هستید، واقعاً دشوار است که ترس، استرس و اضطراب را در یک سگ از بین ببرید.

پذیرش از پناهگاه: اگر ترجیح می‌دهید یک سگ بالغ را به فرزندی قبول کنید، به پناهگاه‌ها مراجعه کنید. حیوانات در آنجا شناخته شده هستند، بنابراین شما می‌توانید به خوبی از گذشته سگ خود، در مورد نیازهای او، انتظارات، عادات، مراقبت‌هایی که نیاز دارد و شخصیت او مطلع شوید.

بهترین پرورش دهنده

اگر یک توله سگ را به فرزندی قبول می‌کنید، توصیه می‌شود به بهترین پرورش دهنده مراجعه کنید. از عجله کردن و رفتن به نزدیک‌ترین جای ممکن خودداری کنید، بهتر است مایل‌ها بیشتر بروید و برای یک حیوان خوش‌رفتار و سالم هزینه بیشتری بپردازید تا ریسک کنید.

یک پرورش دهنده خوب همچنین می‌تواند درباره والدین سگتان به شما بگوید و آزمایشات بهداشتی توصیه شده را تشریح کند.

همچنین از دامپزشک گواهی سلامت به تاریخ فروش توله سگ بخواهید.

خودت انتخاب کن

سگ خود را خودتان انتخاب کنید، یعنی معیارهایی را که تعیین کرده‌اید در نظر بگیرید و اگر مطمئن نیستید از عاشق شدن خودداری کنید. برخی از پرورش دهندگان یک توله سگ را در آغوش شما می‌گذارند و اغلب فروش تضمینی است! با این حال، همیشه آن چیزی نیست که برای شما مناسب باشد.