واکسیناسیون سگ

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ واکسن زدن به سگ خانگی روشی مناسب برای پیشگیری از بسیاری از انواع بیماری‌های کشنده در سگ‌هاست.

عملکرد واکسن در سگ درست مانند واکسنی است که به انسان تزریق می‌شود. و هدف آن ایجاد مقاومت در سیستم ایمنی بدن نسبت به انواع بیماری‌هاست.

داخل واکسنی که به بدن سگ وارد می‌شود آنتی‌ژن‌هاییست که شبیه میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که در واقعیت باعث بیماری نمی‌شوند و فقط سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کنند تا در برابر این نوع بیماری مقاوم شود.

پس واکسیناسیون سگ شبیه وارد کردن عمدی بیماری به صورت ضعیف به داخل بدن هست با این هدف که بدن در هنگام حمله‌ی واقعی بیماری مقاومت کافی را داشته باشد و سگ دچار بیماری نشده یا علائمی خفیف نشان دهد.

سگی که واکسیناسیون دریافت نکرده در برابر انواع بیماری‌ها آسیب‌پذیر بوده و ممکن است بر اثر ابتلا به یکی از آنها تلف شود. 

از طرفی سگ‌های خانگی با ما و در محیط زندگی ما زندگی می‌کنند و بیمار شدن سگ می‌تواند سلامتی ما و دیگر اعضای خانواده را نیز تهدید کند. پس با انجام واکسیناسیون کامل و به موقع سگ هم نگرانی خود را بابت سلامتی سگ خود کاهش دهید و هم به راحتی از هم‌زیستی با او لذت ببرید.

برنامه واکسیناسیون سگ

واکسن پلی‌وان

نوبت اول: شش هفتگی

نوبت دوم: نه هفتگی

نوبت سوم: دوازده هفتگی

واکسن هاری

دوازده هفتگی

تکرار هر دو واکسن به صورت سالیانه انجام می‌شود.