اسکن بینی حیوانات هویت واقعی آنها را رو می کند

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ همانطور که برای تشخیص هویت انسان‌ها از اثر انگشت استفاده می‌شود؛ فناوری شناسایی حیوانات خانگی با استفاده از چاپ الگوی بینی، به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا راه تقلب را بسته و به‌سادگی بتوانند هویت دقیق سگ‌ها را تشخیص دهند.

به‌تازگی بیمه پینگ آن (Ping An) در شانگهای چین، اعلام کرده است که از این فناوری برای بیمه حیوانات خانگی گران‌قیمت خود استفاده می‌کند.

چانگ آی‌وانگ‌گو (ChongAiWangGuo) یک شرکت دیجیتال مدیریت اطلاعات حیوانات خانگی که این فناوری پیشرفته را از آکادمی علوم چین دریافت کرده است، اعلام کرد: فن‌آوری تشخیص هویت حیوانات خانگی با کمک اسکن الگوی بینی 98درصد تشخیص موفق داشته است و انتظار می‌رود که این نرخ به 99.9 درصد نیز برسد.

بیشتر بدانیم:
علائم خطری که نشان می دهد سگ به دامپزشک نیاز دارد
محاسبه سن سگ ها برچه پایه ایست؟
29 حقیقت جالب درباره سگ ها

یانگ ران مدیر عامل شرکت چانگ آی‌وانگ‌گو می‌گوید: اسکن بینی حیوانات درست مانند اثر انگشت انسان منحصر به‌فرد بوده و هرگز تغییر نمی‌کند.

وی گفت: از طریق این تکنولوژی می‌توان پرونده‌ای کامل برای بیمه حیوانات خانگی تشکیل داد تا هنگام مراجعه بتوان هویت دقیق حیوان خانگی را تائید نمود.

یانگ افزود: درمقایسه با کارت شناسایی کاغذی سگ‌ها، که قبلاً با کاشت تراشه به تعیین هویت حیوانات خانگی متکی بود، فناوری تشخیص هویت با اسکن بینی، خطر آسیب رساندن به حیوانات را کاهش می‌دهد.

با این‌حال اسکن بینی گربه دشوار بوده و از این تکنولوژی فقط برای اسکن بینی سگ‌ها برای اهداف بیمه استفاده می‌شود.

اسکن بینی سگ برای تشخیص هویت

در چین حدود 100 میلیون حیوان خانگی وجود داشته و هر فرد برای بیمه حیوان خانگی خود مبالغ زیادی را متحمل شده که هر ساله افزایش پیدا می‌کند.

باوجود چالش‌هایی که در شناسایی حیوانات خانگی و مشکلات تسویه حساب‌ها وجود دارد، نرخ بیمه حیوانات خانگی در چین 1درصد گزارش شده است که نسبت به انگلستان که 25% و ژاپن 7%، بسیار پایین‌تر می‌باشد.

ممکن است با معرفی فناوری جدید تشخیص هویت حیوانات با کمک اسکن الگوی بینی تغییر کند. گفته می‌شود در ماه ژوئیه بیش از 15000 سگ خانگی با این فناوری بیمه شده‌اند.

به گفته یانگ انتظار می‌رود که این فن‌آوری برای ثبت رسمی سگ، جستجوی حیوانات گم‌شده، به سرپرستی گرفتن سگ‌ها و مدیریت فروشگاه‌های حیوانات خانگی، کاربردهای بسیاری داشته باشد.