رنگ عجیب سگ ها در روسیه

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تابناک باتو؛ کارخانه‌ای شیمیایی متروکه در روسیه، زیستگاه سگ‌هایی است که به‌تازگی به رنگ‌هایی عجیب دیده شده‌اند.

در عکس‌هایی که اخیراً در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، سگ‌هایی به رنگ آبی روشن و آبی تیره در جاده‌های برفی روسیه درحال پرسه زدن هستند.

کارخانه متروکه مسکو

سازمان‌های دفاع از حیوانات اعلام نموده‌اند که احتمالاً سلامتی این سگ‌ها در خطر نبوده اما این مسئله همچنان درحال مطالعه و بررسی است. روزنامه نیوزویک از این سازمان‌ها درخواست نموده تا پس از آزمایش‌های دقیق نظر قطعی خود را اعلام کنند.

سازمان‌های دفاع از حیوانات

پوشش بدن این سگ‌ها با درجه‌های مختلفی از تنالیته‌های آبی به‌چشم می‌خورد، رنگدانه‌های آبی از ترکیب کبالت و اکسید‌های آلومینیوم به‌وجود آمده است.

به گزارش تایمز مسکو، عکس‌های سگ‌های آبی مربوط به شهر Dzerzhinsk در فاصله ۲۳۰ مایلی از شرق مسکو بوده که در سایت  com . vk  منتشر شده است.

سگ های آبی روسیه

انتشار این عکس‌ها بازخوردهای مختلفی درپی داشته است، برخی آنرا به شوخی و خنده گرفته و سگ‌های آبی را به شخصیت‌های کارتونی نسبت داده‌اند، اما برخی دیگر از احتمال خطری که سگ‌ها و محیط زیست را آلوده خواهد کرد اظهار نگرانی کرده‌اند.

سگ های آبی در مسکو

کارخانه‌ی متروکه در گذشته (plexiglass) نوعی پلاستیک شیشه مانند و hydrocyanic تولید می‌کرده است که 6 سال پیش ورشکست شده و متروکه می‌باشد.

در گفتگویی که روزنامه RIA با صاحب این کارخانه داشته است، گفته شده که ساختمان این کارخانه محل ذخیره سولفات مس بوده و احتمالاً سگ‌های ولگرد به انبار رفته و به باقی‌مانده شیمیایی این مواد آغشته شده‌اند. به گفته ایشان چند سال پیش نیز چنین اتفاقی افتاده بوده است.

سگ های آبی در جاده های مسکو

طبق گزارشاتی که تا امروز منتشر شده است سگ‌های آبی در سلامتی به‌سر می‌برند، با این‌حال متخصصین به محل اعزام شده و مطالعات دقیقی بر روی مسئله درحال انجام است.