محاسبه سن سگ‌ها برچه پایه‌ایست؟

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ باتوجه به مطالعات انجام شده؛ رشد بیولوژیک سگ ها در سه سال اول زندگی بسیار سریع‌تر از انسان می‌باشد. به گفته محققان باور عمومی درباره سن سگ‌ها اشتباه است.

مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در زمینه زندگی سگ‌ها، نشان می‌دهد این باور عمومی که سگ‌ها در ازاء هر یک سال سن انسان، هفت سال سن دارند، افسانه‌ای بیش نیست. بنا به یافته‌های جدید، روند عمر در سگ‌ها بسیار بی‌قاعده و اصول است.

محققین دانشگاه کالیفرنیا، با بررسی پدیده طبیعی متیلاسیون دی‌ان‌ای در بیش از 100 سگ نژاد «لابرادور» و مقایسه آن با 300 انسان، به این نتیجه رسیدند که روند پیرشدن سگ‌ها بعد از تولد بسیار سریع است، به این صورت که هنگامی‌که سگی ۳ سال عمر دارد، عمر بیولوژیکیش ۵۰ سال است.

اما پس از آن این روند کند شده و سن یک سگ لابرادور ۱۰ ساله مشابه با یک فرد ۶۸ ساله می‌باشد.

بیشتر بدانیم:
نژادهای سگ با طول عمر بالا
اهمیت و برنامه واکسیناسیون سگ‌ها
روش‌های کنترل جمعیت در حیوانات خانگی، عمر آنها را افزایش می‌دهد!

دی‌ان‌ای موجودات زنده شامل نشانه‌هایی است که طی زمان تغییر می‌کند، این تغییرات به محققان این امکان را می‌دهد تا سن بیولوژیک جانداران را محاسبه کنند.

پس حالا دانستیم که وقتی یک سگ لابرادور سه ساله در پارکی به بغل شما می‌پرد، و آب دهانش روان است، بیشتر شبیه به یک سگ ۵۰ ساله است که درک بالایی داشته و می‌داند می‌تواند بدون اینکه تنبیه شود هر کاری انجام دهد. از همین‌رو تربیت سگ در سنین پایین اهمیت بالایی دارد.


برچسب ها: