آد ۳ ای فورت ، هایپرویت

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ویتامین A در محافظت و نگهداری تمامی سلول‌های اپیتلیال بدن نقش مهمی دارد. وجود ویتامین A برای تولید و تمایز سلول‌های مخاطی لازم می‌باشد. بافت پوششی دستگاه گوارش کاملا به حضور یا عدم حضور ویتامین A حساس هستند. ویتامین A در بینایی و در روند اسپرماتوژنز در جنس نر و نگهداری آبستنی در جنس ماده و در فعالیت استئوبلاستیک و رشد استخوان هم نقش اساسی دارد.

ویتامین D در حفظ مقدار کلسیم در گردش خون نقش مهمی دارد. ویتامین D و هورمون پاراتورمون در فراخوانی کلسیم و فسفات استخوان نقش اساسی دارند. این امر در نقش اصلی ویتامینD  که در رشد استخوان می‌باشد در تناقض است. ولی این عمل ویتامین D حضور کلسیم و فسفات در غلظت‌های فوق اشباع به‌منظور استخوان‌سازی را مطمئن می‌سازد.

نقش دیگر ویتامین D جذب کلسیم PO4 از دستگاه گوارش و نیز از توبول‌های کلیوی می‌باشد. ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدانت عمل می‌کند. عمل اصلی آن جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها و افزایش عمر بیولوژیکی اسیدهای چرب غیراشباع است.

این عمل ویتامین E درواقع برابر با تثبیت غشای سلولی است چون اسیدهای چرب غیر اشباع از اجزای اصلی غشاء سلولی می‌باشند. درواقع ویتامین E تشکیل رادیکال‌های آزاد و هیپرپروکسیدها را از اسیدهای چرب غیراشباع کند یا متوقف می‌کند.

داروی مشابه:
آ. دی 3 . ای (تری ویتادی)

شکل دارویی: محلول استریل تزریقی

گروه دارویی: ویتامین

ترکیب دارو: هر میلی‌لیتر حاوی 300.000 واحد ویتامین A و 75.000 واحد ویتامین D3 و 50.000 واحد ویتامین E می‌باشد.

فارماکوکینتیک

ویتامین‌های  A, D, E جزو ویتامین‌های محلول در چربی هستند که پس از تزریق به سرعت جذب و از طریق دستگاه گردش خون به سایر بافت‌های بدن می‌رسند. بیشترین مقدار این دارو در کبد ذخیره می‌شود.

دفع این ویتامین‌ها از بدن به کندی انجام می‌شود. عفونت‌های گوارشی مقدار جذب این ویتامین‌ها را کاهش می‌دهند.

موارد مصرف AD3E فورت

پیشگیری و درمان کمبود ویتامین‌های A ،D و E که عبارتند از: شب کوری، کراتینه شدن قرنیه و کوری، آناسارک، کاهش رشد، نارسایی دستگاه تناسلی، راشیتیسم در دام‌های جوان، نرمی استخوان در دام‌های بالغ، ناباروری دام‌ها و کوتاه شدن دوره نقاهت بیماری‌ها، ویتامین AD3E به‌عنوان یک محرک اشتها مصرف می‌شود.

به‌عنوان یک عنصر در درمان فرآیندهای ویروسی، در موارد ناباروری به دلیل اختلال تخریبی تخمدان، کاهش میزان اسپرم و یا تغییر شکل آن، کاهش میل جنسی مفید است.

مقدار و روش مصرف

گاو و اسب: ۳-۶ میلی‌لیتر

کره اسب و گوساله: 2- 0/5 میلی‌لیتر

گوسفند و بز: ۳-۱ میلی‌لیتر

سگ: ۲-۱ میلی‌لیتر

گربه: 0/25 میلی‌لیتر

پرندگان: 0/5 – 0/25 میلی‌لیتر

دارو به روش عضلانی یا زیرجلدی تزریق شود.

عوارض جانبی

اگر محصول به علت تکنیک تزریق بد، در بافت زیرجلدی ذخیره شود، می‌تواند باعث خیز محلی زودگذر شود، و هیچ خطری برای سلامتی حیوان ندارد.

شرایط نگهداری

در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد و دور از نور نگهداری شود. از یخ‌زدگی دارو جلوگیری شود.

بسته‌بندی: این دارو در ویال‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌لیتری عرضه می‌گردد.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایید:
 09393972664