لیکورول

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ Licorol ترکیب ۱۰۰% گیاهی، حاوی عصاره روغن‌های معطر محلول در آب می‌باشد.

ترکیب گیاهی موجود در Licorol با خاصیت اکسپکتورانتی خود، خروج ترشحات را از مجاری تنفسی تسهم نموده و ازطرفی با خاصیت موکولیتیکی، کشش سطحی ما بین آب و هوا را در سطح کیسه‌های هوایی کاهش می‌دهد و درنهایت مصرف محصول، منجر به تسهیل تنفس دام در شرایط بروز مشکلات و بیماری‌های تنفسی، استرس‌های ناشی از واکنش پس از واکسیناسیون و استرس گرمایی می‌گردد.

علاوه بر این باتوجه به فعالیت باکترسیدی، این ترکیب روی بسیاری از باکتری‌ها (سالمونلا، استافیلوکوک و استرپتوکوک و مایکوپلاسما) موثر بوده و همچنین با تحریک سیستم ایمنی در کنترل انواع بیماری‌های باکتریایی، ویروسی و عفونت‌های تنفسی (نیوکاسل، آنفولانزا، برونشیت، CRD، کریزا و.....) نقش بسزایی ایفا می‌نماید.

موارد مصرف

• در انواع بیماری‌های تنفسی (نیوکاسل، آنفولانزا، برونشیت، CRD، کریزا و...)

ترکیبات گیاهی موجود در Licorol پس از جذب، عمدتا ازطریق ریه‌ها دفع شده و در ریه اثر ضدعفونی‌کنندگی خود را بروز می‌دهد. ازطرفی با تحریک سیستم ایمنی در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های تنفسی موثر می‌باشد.

در شرایط استرس

در گرمای شدید و همچنین پس از واکسیناسیون که احتمال بروز واکنش‌های تنفسی وجود دارد باتوجه به خاصیت اکسپکتورانتی (تسهیل خروج ترشحات) و موکولیتیکی (روان‌کننده ترشحات) و تسهیل جذب اکسیژن، موثر می‌باشد.

• کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها

• دارای اثر سینرژیستی با سایر داروها

• بهبود جذب آب و غذا و افزایش بازده گله

• کاهش تلفات گله

• مصرف سریع و آسان

مقدار و روش مصرف

در آب آشامیدنی) ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب آشامیدنی، روزانه به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت به مدت ۳ تا ۴ روز توصیه می‌گردد.

پس از واکسیناسیون) ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب آشامیدنی، روزانه به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت به مدت ۳ تا ۴ روز توصیه می‌گردد.

اسپری در هوای سالن) در هوای سالن با ظرفیت ۲۰۰۰۰ قطعه جوجه گوشتی، ۱۰ لیتر از محلول ۲ در صد (۲۰۰ میلی‌لیتر در ۱۰ لیتر آب)، دو بار در روز توصیه می‌گردد.

شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود.

بسته‌بندی: بطری ۱ لیتری

کمپانی سازنده: Phytosolutions اسپانیا