گربه نژاد حبشی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ازمیان محبوب‌ترین نژادهای گربه، مراقبت از گربه نژاد حبشی (Abyssinian cat) راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است. آنها گربه‌های مهربانی بوده و با انسان‌ها و دیگر حیوانات رابطه‌ی خوبی دارند.

خلق و خوی گربه حبشی

گربه نژاد حبشی در یک نگاه

موهای بدن گربه حبشی بافت رنگی خاصی دارد که به او عمق و غنایی می‌بخشد که در نژادهای دیگر دیده نمی‌شود.

وزن: نر و ماده: 3/5 – 5/5 کیلوگرم

رنگ چشم: سبز، عسلی

پوشش:

طول: کوتاه تا متوسط - حالت: ابریشمی و نرم – رنگ: خرمایی، قرمز، آبی، حنایی، دارچینی – نیاز به آراستن: اندک – ریزش مو: اندک

طول عمر: 9-13 سال

نیازهای اجتماعی/توجه: زیاد

خصوصیات گربه نژاد حبشی

مشخصات

نژاد حبشی گربه‌ایست با اندازه‌ای متوسط، بدنی کشیده و عضلات زیبا. گربه‌ای فعال و عاشق بازی و پریدن است.

سری مثلثی شکل، گوش‌های نسبتاً بزرگ رو به جلو و نگاهی نافذ که ظاهری هوشیار به او می‌دهد، گویی به هر چیز که در اطرافش می‌گذرد توجه می‌کند. چشمان درشتش هوش و ذکاوت ذاتی او را نشان می‌دهند.

رنگ پوشش نژاد حبشی بسیار خاص است. هر تار مو دارای رگه‌های رنگی است که بافت زیبایی از رنگ را به بدن او بخشیده است، که در امتداد ستون فقرات تیره‌تر دیده می‌شود و زیر گردن و قسمت‌های داخلی پاهایش روشن‌تر به‌نظر می‌رسد.

پوشش رنگ گربه حبشی

خلق و خوی گربه حبشی

با اینکه گربه‌های حبشی موجوداتی فعال هستند اما نگهداری از آنها در خانه ساده و آسان است. با انسان‌ها و دیگر حیوانات رابطه خوبی داشته و ساعت‌ها با اسباب‌بازی خود سرگرم می‌شوند با این‌حال بازی‌های تعاملی با صاحبشان آنها را خوشحال‌تر خواهد کرد.

با صدایی آرام و نرم با شما ارتباط برقرار می‌کنند، بسیار دوست‌داشتنی هستند و علاقه زیادی به همراهی و همنشینی با صاحبشان دارند.

با اینکه آرایش موی این نژاد بسیار راحت است اما ازینکه با برس مو یا پارچه‌ای نرم او را بیارایید بسیار لذت برده و پاسخ عاشقانه‌ای به شما خواهد داد.

از آنجا که علاقه زیادی به فعالیت و ورزش دارند، باید چند سکوی مناسب یا استندهای مخصوص داشته باشند تا بتوانند بدون دردسر بالا رفته و بپرند.

حبشی‌ها گربه‌های بسیار اجتماعی هستند و از تنهایی بیزار، اگر مدت زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانید حیوان خانگی دیگری را در خانه با او همراه کنید.

گربه حبشی

تاریخچه گربه نژاد حبشی

با اینکه نام حبشی نشان می‌دهد که منشا این نژاد به دره رود نیل برمی‌گردد اما درواقع در بریتانیای کبیر پرورش یافته است.

در دهه 1860، پس از یک لشکرکشی نظامی به حبشه، یک گربه توسط لرد رابرت ناپیر به انگلیس آورده شد. این گربه زولو (Zulu) نام گرفت که سرمنشا نژاد زیبایی بود که امروزه حبشی نام دارد.

خطوط و بافت رنگ موی این نژاد یادآور پوست خرگوش‌های وحشی بود و این خصلت به‌قدری دلپذیر بوده و ارزش داشت که برای پیوند با گربه حبشی از نژادی با پوششی مشابه استفاده کردند.

این نژاد بسیار محبوب بود و به‌سرعت به سراسر اروپا و امریکا راه یافت. محبوبیت آن به اندازه‌ای بود که پس از نابودی گربه‌ها در جنگ‌های جهانی اول و دوم، حبشی‌های جدید وارد شده و پرورش آنها ادامه یافت.

در اواخر سال 1960، زمانی که ویروس لوسمی گربه‌ها بار دیگر گربه‌های انگلیس را در معرض نابودی قرار داد، حبشی‌های بیشتری وارد شد تا دوباره پرورش آنها ادامه یابد.

تاریخچه گربه نژاد حبشی
منبع: hillspet

ترجمه: مهسا احمدزاده