چرا PL-68  نهاده تغذیه ای در تهیه خوارک حیوانات مزرعه ای است

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ • این محصول ترکیب پروتئینی جالب‌توجه و مقرون بصرفه بوده، که طی روش تخمیر استحصال و تامین‌کننده اسیدهای آمینه ضروری در تغذیه حیوانات مزرعه‌ای می‌باشد.

• این محصول ترکیب پروتئینی با منشاء گیاهی بسیار متراکم می‌باشد (حداقل با ۷۲٪ پروتئین)۔

همچنین جایگزین ارزان قیمتی نسبت به پودر ماهی در جیره غذایی آبزیان می‌باشد، و بدلیل اینکه سبب کاهش مصرف پودر ماهی در جیره غذایی آبزیان می‌گردد، جزء ترکیبات دوستدار محیط زیست طبقه‌بندی می‌شود.

ازنظر تجاری، این محصول از نظر بو و ساختار فیزیکی بسیار شبیه به پودر ماهی است.

علاوه براین، PL-68 جزء نهاده‌های نادری هست که سبب خوش‌خوراکی جیره غذایی می‌گردد (بواسطه داشتن اسید گلوتامیک و بتائین) همچنین بواسطه وجود نوکلئوتیدها و پپتیدوگلیکان‌ها سبب بهبود پاسخ سیستم ایمنی می‌شود، و ازطرفی بواسطه بیشتر بودن چربی این محصول نسبت به کنجاله سویا، انرژی قابل سوخت‌و ساز بالاتری را دارد

• ارزیابی اقتصادی

زمانی که ارزش ریالی هر واحد پروتئینی تامین‌شده PL-68 شرکت اینتراکو محاسبه شود، ثابت می‌شود که این محصول نسبت به پودر ماهی و کنجاله سویا بسیار مقرون بصرفه است.

اگرچه PL-68 محصولی بسیار مناسب می‌باشد ولی هرگز نباید جایگزین ۱۰۰٪ سایر منابعی همچون پودر ماهی و کنجاله سویا گردد، چراکه این دو نهاده نیز خصوصیات منحصربفردی را دارند که سایر اقلام خوراکی ندارند.

اما پیشنهاد می‌شود که PL-68 برای تکمیل جیره‌های غذایی غنی از پروتیئن و اسیدهای آمینه ضروری خوراک آبزیان) در جیره‌های غذایی تجاری مشارکت کند، بویژه شایسته است جایگزین پودر ماهی گران‌قیمت گردد تا سبب بهبود سودمندی پرورش حیوانات مزرعه‌ای شود.

• این محصول نسبت به سایر منابع پروتئین گیاهی (کنجاله سویا، کنجاله دانه آفتابگردان، کنجاله منداب و...) و پروتئین حیوانی (پودر گوشت و استخوان) غنی از اسیدهای آمینه ضروری ترئونین، ایزولوسین و والین می‌باشد.

سطوح اسیدهای آمینه ترئونین و والین این محصول حتی بهتر از پودر ماهی می‌باشد. برای اکثر حیوانات مزرعه‌ای این سه اسید آمینه جزء اسیدهای آمینه محدودکننده می‌باشد که نقش‌های موثری در رابطه با سلامت روده، بهبود پاسخ سیستم ایمنی، سنتز آنزیم‌ها و ساخت پروتئین در بافت ماهیچه‌ها را دارد.

• PL-68 شرکت اینتراکو با قیمتی مناسب، شاخص‌های قابلیت هضم مناسبی برای ماده خشک، پروتئین خام، اسیدهای آمینه بشکل انفرادی را داراست. علاوه بر این، قابلیت دسترسی انرژی این محصول برای حیوانات تک‌معده‌ای بسیار در سطح رضایت‌بخشی واقع شده است.

• برخلاف اقلام خوراکی همچون کنجاله سویا و پودر گوشت و استخوان، PL-68 شرکت اینتراکو دارای ظرفیت بافری بسیار پایینی می‌باشد، و بواسطه این ویژگی هیچ‌گونه تاثیر منفی بر روند هضم مواد مغذی در دستگاه گوارش حیوانات مزرعه‌ای نداشته و همچنین سبب بهبود پاسخ سیستم ایمنی می‌گردد (بویژه برای حیوانات تک‌معده‌ای).

بیشتر بدانیم:
خوراک حشره و توسعه صنعت خوراک دام و طیور و آبزیان
پیش بینی ارزش غذایی جیره روزانه گاوهای شیری
مولتی آنزیم در خوراک طیور

• بواسطه اینکه این محصول منشاء گیاهی داشته، براحتی در جیره غذایی اکثر گونه‌های حیوانات مزرعه‌ای قابل مصرف می‌باشد. از این‌رو برای نشخوار کنندگان، PL-68 شرکت اینتر اکو در مقایسه با محصولاتی همچون پودر ماهی و پودر گوشت و استخوان کم کیفیت و آلوده، کاملا بهداشتی و سالم بوده و منجر به جلوگیری از بروز بیماری آنسفالوپاتی اسفنجی شکل مغز می‌گردد.

براساس دلایل ذکر شده PL-68 شرکت اینتراکو بعنوان پروتئین میکروبی منشاء گرفته از منابع گیاهی قابلیت هضم و جذب بسیار بالایی داشته و سبب بهبود مقدار شیر تولیدی و مقدار پروتئین شیر نشخواکنندگان می‌شود.

• بواسطه اینکه PL-68 شرکت اینتراکو از منابع گیاهی منشاء گرفته، ریسک پایینی را ازنظر داشتن سموم تغذیه‌ای که در محصولاتی همچون پودر گوشت و ماهی یافت می‌شود را داراست.

این محصول فاقد PCBها، دی‌اکسین‌ها، پورین‌ها، آمین‌های حیاتی، حشره‌کش‌ها و فلزات سنگین می‌باشد.

انبار کردن و جابجایی  PL-68 شرکت اینتراکو بدلیل نداشتن عوامل آلرژی‌زا بسیار آسان هست و فاقد هرگونه عامل ضدتغذیه‌ای که در محصولاتی همچون کنجاله سویا و پودر گوشت مشاهده می‌شود، می‌باشد.

• برخلاف روند فرآوری پودر ماهی و یا سایر منابع پروتئین حیوانی، PL-68 شرکت اینتراکو بدون فرایند حرارتی شدید استحصال می‌شود، از اینرو قابلیت هضم پروتئین و اسیدهای آمینه اش بسیار کمتر تغییر پیدا می‌کند.

آزمایشات حرارتی مداوم انجام شده بر روی PL-68 شرکت اینتراکو ثابت کرده است که پروتئین منشاء گرفته از این محصول بسیار پایدار بوده و در برابر دماهای بالاتر از ۹۰ درجه سانتی‌گراد اعمال شده در کارخانجات خوراک دام و طیور توانایی مقاومت بسیار مناسبی دارد.

• ماندگاری بهتر، از آنجایی که پودر ماهی و کنجاله سویا مقادیر متنابهی از اسیدهای چرب غیر اشباع مستعد به اکسیداسیون را دارند، به مرور زمان سبب کاهش شدید کیفیت خوراک می‌شوند.

این در حالیست که PL-68 شرکت اینتراکو بدون افزودن هرگونه آنتی‌اکسیدانی و داشتن الگوی اسیدهای چرب خاص خودش، کمترین حساسیت به فساد چربی‌ها را دارد. مدت زمان انبار کردن PL-68 شرکت اینتراکو در حدود بیش از ۱۲ ماه می‌باشد که بسیار بالاتر از زمان ماندگاری پودر ماهی و کنجاله سویا می‌باشد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید:
محصول PL-68 منبع پروتئین و اسید آمینه


برچسب ها: