چگونه جلوی مدفوع خواری سگ را بگیرید؟

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ حال با تمام دلایلی که ممکن است باعث شود سگ‌ها مدفوع خود را بخورند آشنا شدید، اکنون بدانید چطور می‌توان این عادت ناشایست را کنترل کرده و ازبین ببرید.

پاکیزه باشید

همیشه تمییز و پاکیزه باشید. همیشه سگ خود را زیرنظر داشته باشید، چه اوقاتی که برای پیاده‌روی رفته و چه زمانی که در حیاط خانه است، هرزمان که سگ مدفوع کرد، آنرا تمییز کنید. یا اگر گربه‌ای هم در خانه دارید همیشه جعبه خاکش را تمییز و خالی نگه دارید.

معجزه و قدرت بازی کردن

مغز سگ خود را سالم و فعال نگه دارید. برنامه‌ای منظم برای انجام بازی‌هایی داشته باشید که تحریک بدنی و ذهنی برای سگ فراهم کند. اگر سگی از نژاد کار دارید که بسیار مشتاق فعالیت بدنی است، بازی کردن با او لازم و واجب می‌باشد. اسباب‌بازی‌های بی‌خطر و امن برای او فراهم کنید تا زمانی که فرصت بازی با او را ندارید، سرگرم بماند.

بیشتر بدانیم:
با سگی که همه‌جا ادرار می‌کند، چه کنیم؟
باید و نبایدها در آموزش سگ
آرام کردن سگ مضطرب در دامپزشکی

بهترین رژیم غذایی را برای سگ درنظر بگیرید

رژیم غذایی خام، سالم، کامل و متنوعی از پروتئین‌های باکیفیت برای او فراهم کنید. غذای خام آنزیم‌هایی را که برای هضم غذا نیاز است، فراهم می‌کند، اگر همیشه از خوراک پخته شده استفاده کنید ممکن است به مصرف آنزیم‌های گوارشی مکمل نیاز پیدا کنید. سیرابی خام سرشار از آنزیم‌های گوارشی است و مصرف آنها به‌اندازه مصرف پروبیوتیک‌ها برای حیوان مفید است.

درصورت نیاز، مکمل مصرف کنید

اگر دریافیتید که مشکل از کمبود مواد معدنی است می‌توانید کمی جلبک به غذای حیوان اضافه کنید. برای کمبود اسید هیدرولیک مقداری سرکه سیب را امتحان کنید (1 قاشق غذاخوری به ازای هر 10 کیلوگرم از غذا)، که می‌تواند جایگزین اسید ازدست رفته بوده و کمبود بدن را جبران کند.