دلایل رفتاری مدفوع‌خواری سگ

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ در بخش پیشین برخی از دلایل پزشکی را بررسی کردیم، حال بپردازیم به برخی دلایل رفتاری که منجر به مدفوع‌خواری در سگ‌ها می‌شود.

پاکیزگی

یک زمان کلیدی وجود دارد که خوردن مدفوع در سگ‌ها طبیعی است و آن زمان هنگامی است که سگ ماده به‌دنبال تمییز کردن محیط زندگی توله‌هاست. این رفتار تمییز نگه داشتن محیط زندگی می‌تواند در سگ‌های دیگری نیز در زمان‌های دیگر بروز کند، سگ‌هایی که مایلند اطراف خود را خالی از مدفوع ببینند.

توله سگ‌ها

توله سگ‌ها کنجکاو هستند و جستجوی محیط بخش مهمی از پیشرفت آنهاست. دراین دوره عجیب نیست که هر چیز غیرمعمولی ازجمله مدفوع خود را بخورند و این قسمتی از ماجراجویی آنهاست. خبر خوب اینست که بیشتر توله‌ها با بالغ شدن، خوردن مدفوع را فراموش می‌کنند.

گندخوارها

سگ‌ها طبیعتاً لاشخور و کثافت‌خوار هستند و حس بویایی نقش مهمی را ایفا می‌کند. مدفوع برای ما بوی بدی دارد، اما برای سگ‌ها جالب و لذت‌بخش است.

کسالت

اگر سگی تمام روز در خانه تنها بماند و کاری برای انجام نداشته باشد، درنهایت چیزی پیدا خواهد کرد. اگر در جستجوهایش به مدفوع بربخورد، راه جدیدی برای سرگرم کردن خود پیدا کرده است.

بیشتر بدانیم:
نیازهای نظافت سگ
بازی کردن با سگ در خانه
سگ‌ها شخصیت صاحبانشان را بازتاب می‌دهند

جلب توجه

سگ‌ها عاشق صاحبانشان هستند و توجه آنها را می‌خواهند. شاید عجیب به‌نظر برسد اما برای بسیاری از سگ‌ها، ایجاد دردسر و مشکل روش مناسبی برای جلب توجه است. با شکار مدفوع هم سرگرم می‌شوند و هم توجه شما را به خودشان جلب کنند.

استرس و فشار

گاهی اوقات سگ‌هایی که دچار استرس می‌شوند چیزهایی را که نباید می‌خورند، و برخی برای رهایی از استرس به خوردن مدفوعشان روی می‌آورند.

توله‌کشی

بسیار غم‌انگیز است اما سگ‌هایی که در توله‌کشی‌های تجاری به‌دنیا می‌آیند، بیشتر به این عادات مبتلا هستند. آنها در محیط های استرس‌زا بزرگ می‌شوند و معمولاً تغذیه ضعیفی دارند.

تنبیه

اگر سگی را به‌خاطر اشتباه او در مدفوع کردن درون خانه تنبیه کنید، ممکن است این حس را به سگ القا کنید که مدفوع چیز بدی است. اغلب پزشکان اخطار می‌دهند که این اشتباهات را زیادی بزرگ نکنید چراکه برخی سگ‌ها ممکن است برای پرهیز از تنبیه شدن شواهد (مدفوع) را مخفی کنند.

توله سگ‌ها می‌بینند و تقلید می‌کنند

ممکن است توله سگ‌ها این رفتار را از بزرگ‌ترها تقلید کنند. گاهی این کار را از مادر می‌آموزند، مادری که به‌طور ذاتی برای پاکیزگی محیط زندگی توله‌اش، مدفوع را می‌خورد.