بز نژاد کامرون

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ بز کامرون (Cameroon goat) از گروه بزهای پیگی (pigmy goats) است که از سرزمین مادری خود آفریقا به دیگر کشورهای جهان برده شده است. بزهای وحشی کامرون در زیستگاه‌های طبیعی‌شان در گروه‌های بزرگ زندگی می‌کنند. این نژاد کوچک بز بعنوان حیوانی با طبیعت شاد، سلامت عالی و انرژی غیرقابل توصیف در تعامل با انسان‌ها، شناخته می‌شود. بزهای کامرون از علاقه‌ی زیادی به جهیدن و بالا رفتن از درختان دارند، به‌همین دلیل است که به شوخی به آنها بزهای درختی (wood goats) گفته می‌شود.

بز کامرون

خصوصیات ظاهری بز کامرون

طول بدن آن بین 65_70 سانتی‌متر است. ارتفاع شانه‌ها حدود 50 سانتی‌متر می‌باشد. وزن نرها بین 21-32 کیلوگرم و وزن ماده‌ها 12-15 کیلوگرم است. بز کامرون دارای شاخ‌هایی کوتاه و برگشته بوده و دارای ریش و گوش‌هایی بلند و ایستاده است. همچنین دم کوتاه و سربالایی دارد.

خصوصیات ظاهری بز کامرون

طول عمر

12-15 سال

منشأ

آفریقای مرکزی

بز نژاد کامرون

رژیم غذایی

بزهای کامرون حیوانات کم‌خوراکی هستند. آنها از چریدن در مراتع یونجه و علف لذت می‌برند. مانند همه‌ی بزها به سبزیجات و کلم علاقه دارند. میزان خوراک مصرفی آنها تقریباً 7_5 برابر کمتر از دیگر هم‌نوعان آنها که جثه‌ی بزرگتری دارند، می‌باشد.

رژیم غذایی بز کامرون

منبع: Feldman_ecopark

ترجمه: مهسا احمدزاده