ماهی توپاز پوفر

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی توپاز پوفر (Topaz Puffer) دارای رنگی قهوه‌ای تا سبز به همراه تعداد زیادی نقاط سیاه بر روی پشت و کناره‌های بدن می‌باشد. قسمت زیر شکم ماهی سفید رنگ است و هیچ‌گونه نقطه سیاهی بر روی آن مشاهده نمی‌شود

آکواریومی این ماهی باید دارای گیاه و تکه‌های سنگ بوده، و کفی شنی مخلوط شده با آراگونیت (نوعی کانی) داشته باشد. ماهی توپاز پوفر در گاهی اوقات رفتار خشونت‌آمیزی با هم‌نوعان خود نشان می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود که در آکواریوم این ماهی فضاهایی برای پنهان شدن درنظر گرفته شود. دمای ۲۳٫۵ تا ۲۷٫۵ و پی‌هاش ۷ تا ۸ برای این ماهی مناسب است.

خصوصیات ماهی توپاز پوفر

تخم‌ریزی این ماهی در آب نیمه‌شور انجام می‌شود. جفت ماهی، سطحی صاف در کف آکواریوم را انتخاب کرده و بر روی آن تخم‌ریزی می‌کند. پس از تخم‌ریزی، ماهی نر در کنار تخم‌ها مانده و از آنها نگهبانی می‌دهد تا لاروها از تخم خارج گردند. این دوره تقریباً ۷ روز طول می‌کشد.

نگهداری ماهی توپاز پوفر

توپاز پوفر باید با غذاهایی همچون حلزون، میگو و کرم خاکی تغذیه شود. این ماهی با ماهیانی همچون اسکات، آنجل مونو، ماهی آب‌پاش، سایر پوفرها و ماهیان لب شور سازگاری دارد.

مشخصات ماهی توپاز پوفر

منبع: mahieman