گاو ماهی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گاو ماهی (Bumblebee Goby) یک آبزی کوچک و صلح‌جو است که نمی‌تواند در برابر حمله ماهیان پرخاشگر از خود دفاع کند. مشخصه ظاهری این ماهی بدن کشیده با نوارهای سیاه و زرد است.

تکثیر گاو ماهی

آکواریومی دارای آب نیمه‌شور همراه با گیاهان و تخته سنگ برای این ماهی مناسب خواهد بود. این ماهی به مکان‌های زیادی برای مخفی شدن در آکواریوم نیاز دارد. بهتر است که آن را با سایر هم‌نوعان خود در یک آکواریوم نگاهداری کنید تا درگیری در آکواریوم پیش نیاید. دمای ۲۲ تا ۵/۲۸ درجه سانتی‌گراد برای این ماهی مناسب است.

مشخصات گاو ماهی

در زمان جفتگ‌یری ماهی ماده در پست‌ترین ناحیه آکواریوم تخم‌ریزی می‌کند تا ماهی نر تخم‌ها را بارور کند. بعد از آن ماهی نر به مدت ۴ روز از تخم‌ها مراقبت می‌کند تا لاروها از تخم خارج گردند.

گاو ماهی به غذای زنده ریز مانند کرم خونی، میگوی آب شور و دافنی نیاز دارد و باید آن را با غذاهایی مشابه به اینها تغذیه نمود.

خصوصیات گاو ماهی

گاو ماهی با ماهی‌هایی همچون گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، انواع تترا، دانیو، بارب، رازبورا، گورامی، ماهی رنگین کمانی و کریدوراس سازگاری دارد.

نگهداری گاو ماهی

منبع: mahieman