سگ نژاد نورفولک تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ نژاد نورفولک تریر (Norfolk Terrier) با اینکه جثه کوچکی دارد اما ویژگی‌های یک سگ بزرگ را دارد. زیاد پارس می‌کند، اجتماعی، زیرک و همراه و همدمی وفادار برای خانواده‌ها است همچنین سگ کاری نیز است.

خصوصیات رفتاری نورفولک تریر

سگی پر انرژی و جنب و جوش زیادی دارد و باید تمام فعالیت‌های او در داخل خانه انجام شود. ممکن است اهلی کردن این سگ‌ها کار سختی باشد، آموزش جعبه برای این کار بسیار مفید است.

سگ نورفولک تریر غریزه تعقیب و استعداد خوبی در فرار کردن دارند به همین دلیل باید هنگامی‌که بیرون از خانه هستند با قلاده بسته شوند. زیاد سرو صدا نمی‌کنند اما اگر ببیند چیزی کثیف است و یا هنگامی‌که خسته می‌شود، شروع به پارس کردن می‌کند.

اگر فعالیت کمی داشته باشند و زیاد غذا بخورند، به سرعت چاق می‌شوند.

نگهداری نژاد نورفولک تریر

وزن و اندازه 

وزن در نرها: (۵.۵-۶) کیلوگرم، در ماده‌ها: (۵.۵-۶) کیلوگرم.

ارتفاع در نرها: (۲۲-۲۵) سانتی‌متر، در ماده‌ها: (۲۲-۲۵) سانتی‌متر.

طول عمر: بین ۱۲ الی ۱۵ سال

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:
آشنایی با سگ‌های تریر

نگهداری نژاد نورفولک تریر

نگهداری از این نژاد در آپارتمان مناسب است به شرطی که فعالیت‌های روزانه خود را هر روز انجام دهند. آنها داخل خانه بسیار آرام هستند به همین دلیل  شما می‌توانید به راحتی در منزل از آنها نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان برای جنب و جوش و فعالیت‌های بدنی روزانه او کافی است.

نگهداری نژاد نورفولک تریر

مشکلات و سلامتی 

سگ‌های این نژاد به‌طور کلی سگ‌های سالمی هستند اما مانند تمام سگ‌های دیگر آنها نیز ممکن است به برخی بیماری‌ها مبتلا شوند. همه سگ‌های این نژاد بیمار نمی‌شوند اما اگر شما از این نژاد مراقبت می‌کنید باید نسبت به آنها آگاهی لازم را داشته باشید.

دیسپلازی مفصل ران، در رفتگی کشکک و حساسیت به واکسیناسیون از مشکلات رایجی  است که برای این نژاد سگ بوجود می‌آید.

تغذیه

توصیه می‌شود روزانه ۱/۲ تا ۱ پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده غذایی تقسیم شده به او بدهید.

شما می‌توانید برای جلوگیری از چاقی سگتان، به جای ترک غذای او، دو بار در روز به او غذا بدهید و میزان غذایش را اندازه‌گیری کنید. اگر سگ اضافه وزن دارد، باید غذایش را کم کرده و فعالیتش را افزایش دهید.

نورفولک تریر

آراستن

این سگ‌ها دارای پوششی دو لایه‌ای، که لایه بالایی از موهای نرم و لایه زیرین از موهایی  پرپشت تشکیل شده است و سگ را در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی محافظت می‌کند. موهای نورفولک تریر‌ها خیلی کم می‌ریزد و معمولاً به رنگ‌های قرمز، گندم‌گون، سیاه و سفید، قهوه‌ای مایل به زرد و یا خاکستری دیده می‌شود.

موهای او در قسمت گردن و شانه‌ها خز و در قسمت گوش و سر کوتاه و صاف است. موهای او را هفته ای ۱ یا ۲ بار برس زده و ناخن‌های پا را به طور منظم کوتاه کنید و هر هفته گوش‌هایش را تمیز کنید، همچنین برای جلوگیری از بیماری‌های لثه و بوی بد دهان، باید دندان‌های سگ را با یک مسواک نرم و خمیر دندان مخصوص سگ، مسواک بزنید. فقط کافیست ماهی ۱ بار او را حمام دهید زیرا بیشتر از آن ممکن است موی سگ خشک شود.

میزان سازگاری نژاد نورفولک تریر با کودکان و سایر حیوانات خانگی دیگر

نوفولک تریر سازگاری خوبی با کودکان دارد به همین دلیل می‌تواند سگ خانگی خیلی خوبی باشد اما برای خانواده‌هایی که کودک زیر ۱۰ سال دارند توصیه نمی‌شود زیرا این سگ‌ها جثه کوچکی دارند و ممکن است توسط بچه‌ها آسیب ببینند.  این سگ‌ها بسیار خوش‌خلق هستند و خیلی کم با سگ‌های دیگر نزاع می‌کنند به همین دلیل می‌توانند با خوشحالی در آنها زندگی کنند اما با حیوانات خانگی کوچک کنار نمی‌آیند زیرا انگیزه قوی برای تعقیب حیواناتی مانند: همستر، جوندگان، پرندگان و حیوانات دیگر دارد.

گروه: سگ تریر

سازگاری نژاد نورفولک تریر

منبع: فارس پت