سگ های بی صاحب بر روی دستان پلیس

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران؛در حالیکه تاکنون بالغ بر 200 سگ در اجرای طرح ممنوعیت سگ گردانی در سطح شهر از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده اند ،اما شنیده ها حاکسیت 35 تا 65 قلاده سگ بازداشتی در بازداشتگاه نیروی انتظامی مرده و تعدادی سگ بی صاحب بر روی دستان پلیس مانده است.

بالغ بر یک ماه است که صاحبان سگ های بازداشت شده از سوی پلیس به دنبال تحویل گرفتن سگ هایشان سرگردان در مناطق مختلف شهر شده اند که در نهایت پس آنکه مشخص شد، سگ ها در منطقه افسریه بازداشت هستند ، از هفته گذشته سگ ها به صاحبانشان تحویل داده شده اند ، این در حالیست که به گفته بسیاری از شهروندان که برای تحویل سگ هایشان به افسریه مراجعه کرده اند وضعیت سگ ها بسیار نامناسب است و با توجه به اینکه تعدادی بین 160 تا 200 قلاده سگ در بازداشتگاه بوده اند ، تحویل گیرنده های اندکی برای باز پس گیری سگ هایشان مراجعه کرده اند . 

دکتر پیام محبی نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران می گوید : از اواخر هفته گذشته که نیروی انتظامی اقدام به آزاد کردن سگ های بازداشتی کرده ،تعداد زیادی مراجعه کننده به بیمارستان دامپزشکی تهران داشته ایم که تمامی سگ ها به شدت بیماری عفونی داشته اند بطوریکه اگر طی یکی دو روز آینده وضعیتشان بررسی و مداوا نمی شد حتما از شدت بیماری تلف می شدند . 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بی دلیل نامعلومی حیوانات را بازداشت و بطور ناگهانی و بی هیچ معیاری هم اقدام به آزاد کردن حیوانات کرد گفت : قطعا عوامل انتظامی نیز وضعیت بیماری حیوانات را دیده ضمن انکه تعداد زیادی سگ بواسطه بیماری عفونی در بازداشتگاه تلف شده اند ، از اینرو به یکباره اقدام به آزاد کردن حیوانات کرده است . 

به گفته نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران ؛ دستگیری این حیوانات بعضا با ضرب و شتم این حیوانات همراه بوده بطوریکه این حیوانات با خشونت داخل کیسه گونی انداخته شده و بدون ارائه هرگونه رسیدی به منطقه‌ای نامعلوم منتقل شدند. در آن هنگام به این افراد گفته شد که می‌توانند روز بعد با شناسنامه حیوانشان به پارک پردیسان مراجعه کنند و حیوان خود را تحویل بگیرند ولی پس از روزها سرگردانی مشخص شد که این حیوانات به کهریزک منتقل شده‌‌اند و پس از مراجعه به آنها اعلام شد که به هیچ عنوان این حیوانات بازپس داده نخواهند شد حال اینکه بی هیچ معیاری حیوانات را تحویل می دهند جای سوال دارد . 

محبی تصریح کرد :گفته های عوامل پلیس به صاحبان سگ ها و مشاهدات عینی تعداد زیادی از مالکان سگ های بازداشتی حاکی از آنست ، بالغ بر 35 تا 65 قلاده سگ در بازداشتگاه پلیس تلف شده اند . 


سگ های بی صاحب بر روی دستان پلیس ماند

وی افزود : نیروی انتظامی باید پاسخ دهد این حیوانات به چه جرمی و به چه دلایلی بازداشت و به یکباره آزاد شدند و اینکه از این بازداشت بی دلیل چه نتایجی حاصل شده است ؟ آیا غیر آنکه تعداد زیادی حیوان که مخلوق خداوند هستند تلف و تعدادی نیز بیمار شدند نتیجه ایی دیگر بدست آمده است ؟ 

محبی گفت : به شخصه معتقدم نیروی انتظامی به محض آنکه وضعیت بیماری حیوانات را دیده و اینکه تعدادی ازسگ ها تلف شده اند تصمیم گرفته سگ ها را بی هیچ معیاری آزاد کند ، در عین حال که هنوز تعداد زیادی سگ بی صاحب در دستان پلیس مانده است . 


سگ ها به بیماریهای پوستی و تنفسی مبتلا شده اند

آل داوود رئیس انجمن حمایت از حیوانات نیز در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران گفت : چند سالی است که با توجه به اینکه هنوز قانونی تحت عنوان ممنوعیت تردد سگ در سطح شهرها وجود ندارد پلیس اقدام به دستگیری سگ ها و حیوانات خانگی از سطح شهر می کنند که اقدامی غیر قانونی است . 

به گفته وی این سگ ها در بازداشتگاهی بسیار نامطلوب نگهداری می شوند بطوریکه این سگها تنها با جدا سازی نرها از ماده‌ها و بدون امکانات بهداشتی و غذایی کافی نگهداری می شوند ،سگها در این محوطه اگر غذایی گیرشان بیاید می‌خورند و با آب گل آلود تشنگی خود را برطرف نموده و بالاجبار در همان محل ادرار و مدفوع می‌کنند و همانجا هم می‌خوابند این وضعیت موجب شیوع انواع بیماریهای عفونی در حیوانات می شود . 

رئیس انجمن حمایت از حیوانات گفت : به رغم تمام تذکرات که در سال های گذشته هم به عوامل نیروی انتظامی داده شد بازهم شاهدیم بی هیچ نظم و رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی سگ ها در مکان های غیر بهداشتی بازداشت می شوند . 

آل داوود تصریح کرد : طی چند روزه گذشته مراجعات به درمانگاه ما نشان میدهد سگ های بازداشتی که به تازگی آزاد شده اند دچار بیماریهای عفونی ، پوستی و تنفسی شده اند . 

به گفته وی بیمار بودن سگ ها نشان می دهد شیوع بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان دور از ذهن نبوده و ممکن است سربازان این بازداشتگاه نیز به انواع قارچ های پوستی مبتلا شده باشند ،این در حالیست که پیش از این نسبت به این موارد به نیروی انتظامی هشدارهای جدی داده شده بود.


برچسب ها: