سگ نژاد اسکاتیش تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ تریر اسکاتلندی دارای پاهای کوتاه و بدن تقریباً بلند است. سگ قدرتمند و فعالی است. دارای پوشش مضاعف است که در زیردارای موهای نرم و لایه بیرونی موهای سخت و سیمی مانند دارد. اکثراً به رنگ‌های سیاه، گندمی، راه‌راه و یا سایر رنگ‌ها یافت می‌شود. گوش‌ها نوک تیز، بینی بزرگ و دندان‌ها بزرگ می‌باشند. چشم‌ها بادامی شکل و تیره و گردن عضلانی است. دمش دارای طول متوسط است که آنرا افراشته یا کج نگاه می‌دارد.

خلق و خوی سگ اسکاتیش تریر

تریر اسکاتلندی سگی است کوچک و سرسخت، دوست‌داشتنی، جذاب، بازیگوش با رفتاری دوستانه. این نژاد دارای خصوصیات رفتاری عجیب و غریبی است. دیده‌بان بسیار خوبی است. گاهی اوقات لجباز می‌شود و باید از سنین پایین تحت آموزش‌های جدی و آرام قرار گیرد. هرگز تریرها را تنبیه بدنی نکنید و با خشونت با آنها بازی ننمایید. می‌تواند نسبت به اعضای خانواده هم (غیر از صاحبش) حالت تهاجمی داشته باشد. سرزنده، مغرور و باهوش. به هیچ عنوان نسبت به افراد غریبه تمایل و علاقه‌ای ندارد. معمولاً به یک یا دو نفر خو می‌گیرد و برای آنها زندگی می‌کند. به پارس کردن و کندن زمین علاقه دارد. پیاده‌روی و بازی با توپ را نیز دوست دارد. برای کودکان پیشنهاد نمی‌شود.

خلق و خوی سگ اسکاتیش تریر

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (8-10) ک.گ، در ماده ها: (8-10) ک.گ

 ارتفاع در نرها: (25-28) س.م، در ماده ها: (25-28) س.م

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:

آشنایی با سگ‌های تریر

مشکلات سلامتی

برخی در حرکت کردن مشکل دارند. آلرژی نسبت به کک و شپش‌ها، مشکلات پوستی و مشکل فک قابل ذکر می باشد.

خصوصیات سگ اسکاتیش تریر

شرایط نگهداری سگ اسکاتیش تریر

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. هوای خنک را ترجیح می‌دهد.

فعالیت بدنی

اگر یک حیاط در اختیارش قرار دهید این سگ ورزشی کوچک نیازهای بدنی خود را تأمین می‌کند. به پیاده‌روی و بازی با توپ به همراه صاحبش در پارک‌ها و محیط بیرون علاقه زیادی دارد.

سگ اسکاتیش تریر

طول عمر

حدود 12-15 سال.

آراستن

برس کشیدن و شانه زدن منظم، استفاده از شامپو خشک . استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می‌شود. موهایش دو بار در سال به آرایش شدن توسط متخصص نیاز دارد. ریزش مو در این نژاد کم و ناچیز می‌باشد.

نگهداری سگ نژاد اسکاتیش تریر

تاریخچه سگ نژاد اسکاتیش تریر

تریر اسکاتلندی در سال 1700 در اسکاتلند به وجود آمد اما تریری که ما امروزه با این اندازه و شکل می‌شناسیم در سال 1890 پدیدار شد. او در ابتدا Aberdeen Terrier نام داشت که این اسم گرفته شده از شهر اسکاتلندی با همان نام بود. مانند سایر سگ‌های بلند و پا کوتاه برای شکار جوندگان خصوصاً سمور، روباه و خرگوش از او استفاده می شده است اما امروزه تریر اسکاتلندی یک حیوان خانگی خوب بشمار می‌رود.

گروه: تریرها.

تاریخچه سگ نژاد اسکاتیش تریر

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا