گربه نژاد اورینتال

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گربه نژاد اورینتال که با عنوان Oriental Shorthair (اورینتال کوتاه مو) نیز شناخته می‌شود، بسیار به گربه‌های نژاد سیامی شبیه هستند، چه از نظر ظاهری و چه از نظر رفتاری.

نژاد گربه مورد نظر خود را بیابید.

همانند گربه‌های سیامی بدنی باریک و بلند دارند با چهره مثلثی و منحصربه فرد و بینی صاف و بلند، گوش‌های بزرگ و چشمان بادومی درشت که معمولاً به رنگ سبز هستند. نسبت به ظاهرش وزن سنگینی دارد. گربه‌های اورینتال کوتاه مو بسیار اجتماعی، بازیگوش و پرتحرکند. آنها همچنین بسیار باهوش و کنجکاو هستند و عاشق بازی با اسباب‌بازی‌ها می‌باشند. این گربه‌ها در بیش از 300 رنگ‌بندی متفاوت وجود دارند و به همین دلیل گفته می‌شود که گربه‌های اورینتال، رنگی شده گربه‌های سیاه و سفید سیامی هستند.

خلق و خوی گربه نژاد اورینتال

طول عمر: ۱۰ تا ۱۵ سال.

وزن: (۳.۶-۵.۴) کیلوگرم.

خلق و خوی گربه نژاد اورینتال

پر سر و صدا و مستبد بوده و هر زمان که دلخواهشان باشد از صدای بلندشان استفاده می‌کنند. علاقه دارند تا در تمام بازی‌ها و فعالیت‌ها شرکت کنند.

زمانی که نشسته‌اید بغل شما می‌آید و دوست دارد در شب همراه شما به رختخواب بیاید. دوست دارند تا در زمان رانندگی و یا حتی شستن ظرف‌ها در کنار صاحبشان باشند.

از تنها ماندن بیزار است بنابراین اگر ساعات زیادی را خارج از منزل سپری می‌کنید ، حتماً یک هم بازی برای گربه تان در نظر بگیرید.

اورینتال بسیار باهوش و چابک است، و علاقه زیادی به بازی کردن دارد و آموزش ها را براحتی یاد می گیرد بازی با پازل را دوست دارد او براحتی می تواند راهی برای بازکردن درب ها پیدا کند. هرگز او را بدون سرگرمی در خانه تنها نگذارید. اورینتال وفادار و دوست داشتنی است.

آراستن گربه نژاد اورینتال

مشکلات و سلامتی گربه نژاد اورینتال

هر دو گربه اصیل و گربه نژاد مخلوط دچار مشکلات ژنتیکی و طبیعی می‌شود، از جمله موارد زیر:

- میلوئیدوز، این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که یک نوع پروتئین به نام آمیلوئید در ارگان‌های بدن رسوب کند، در درجه اول کبد در اعضای خانواده سیامی.

- آسم / بیماری برونش.

- بیماری مادرزادی قلب مثل تنگی آئورت.

- لوچی چشم.

- شرایط گوارشی مانند مگاازوفاگوس.

- سندرم Hyperesthesia، یک مشکل عصبی است که می‌تواند باعث ریزش بیش از حد مو در گربه شود بخصوص در هنگام لمس کردن و یا نوازش.

- لنفوم

- نیستاگموس، یک اختلال عصبی است که باعث حرکت سریع چشم بصورت غیر ارادی می‌شود.

- آتروفی شبکیه پیشرو، که برای آن یک آزمایش ژنتیکی وجود دارد.

نگهداری از گربه نژاد اورینتال

نگهداری از گربه نژاد اورینتال

آراستن پوشش کوتاه گربه اورینتال کار آسانی است، شانه زدن هفتگی برای ازبین بردن موهای مرده و توزیع روغن پوست پیشنهاد می‌شود.

مسواک زدن دندان برای جلوگیری از بیماری‌های پریودنتال لازم است. پیشنهاد م‌شود روزانه دندان‌های او را مسواک کنید. کوتاه کردن ناخن دو هفته یک بار پیشنهاد می‌شود. پاک کردن ترشحات گوشه‌های چشم با یک پارچه نرم و مرطوب لازم است. برای جلو گیری از انتشار عفونت بهتر است برای هر چشم از پارچه جداگانه استفاده کنید.

گوش‌ها را هفته‌ای یک بار بررسی کنید. اگر آنها کثیف بودند، با یک توپ پنبه یا پارچه مرطوب و نرم ویا مرطوب با مخلوطی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم پاک کنید.

بستر گربه را همیشه تمیز نگه دارید.

گربه نژاد اورینتال، را بهتر است برای پیشگیری از انتقال بیماری و حملات سگ فقط در محیط داخلی خانه نگه دارید.

آراستن گربه نژاد اورینتال

گربه اورینتال، پاهای باریکی دارد و پاهای عقبی بالاتر از پاهای جلویی قرار گرفته است. پنجه‌های بیضی شکل و دم نازک دارد. پوشش ابریشمی با اندازه متوسط و در رنگ‌های متفاوت دیده می‌شود. رنگ چشم‌ها بستگی به رنگ پوشش دارد چشم ممکن است آبی، سبز ویا رنگ دیگری باشد.

میزان سازگاری گربه نژاد اورینتال باکودکان و حیوانات خانگی دیگر

اورینتال، فعال و اجتماعی است. یک انتخاب مناسب برای خانواده‌های دارای کودک و سگ و گربه‌دوست هستند. با کودکان بزرگتر رفتار بهتری دارد. آموزش‌ها را براحتی می‌آموزد و علاقه زیادی به بازی دارد. در کمال آرامش با گربه و سگ دیگر زندگی می‌کند. همیشه حیوانات خانگی، حتی گربه دیگر، به آرامی و در یک محیط کنترل شده به او معرفی نماید.

تاریخچه گربه نژاد اورینتال

منبع: پرشین پت