نژادهای سگ مناسب آپارتمان

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ انتخاب نژاد مناسبی از سگ برای نگهداری، تصمیمی سخت و مهم است. ما باید سگی را انتخاب کنیم که مناسب خانه و یا حتی نحوه زندگی ما باشد. اگر می‌خواهید که سگی را که از آن نگهداری می‌کنید همواره خوشحال و سلامت باشد باید در هنگام انتخاب او دقت و توجه کافی را به خرج دهید و سگی را انتخاب کنید که خانه و نحوه زندگی شما برای او هم مناسب باشد.

اگر تصمیم دارید که سگ بخرید اما نمی‌دانید که کدام‌یک از نژادهای سگ برای خانه‌ کوچک شما بهتر است، در این مطلب با ما همراه شوید.

سگ نژاد موردنظر خود را بیابید.

پیدا کردن سگی مناسب با نحوه زندگی

متراژ و اندازه بعضی از آپارتمان‌ها برای بعضی از نژادهای بزرگ سگ نامناسب است و به همین دلیل است که حتماً باید نژاد سگتان را برحسب فضا و شیوه زندگی خود انتخاب کنید.

اما این تناسب به چه معنا است؟ لازم است بدانید که این تناسب امری کلی نیست مثلاً اگر شما فردی فعال هستید که معمولاً بیرون از خانه فعالیت می‌کنید و زمان کافی در اختیاردارید و می‌توانید سگ را چند بار در روز برای پیاده‌روی بیرون ببرید، دیگر مهم نیست که در آپارتمان زندگی می‌کنید یا در خانه‌ای بزرگ، در این صورت شما به سگی احتیاج دارید که فعالیت فیزیکی بالایی داشته باشد.

اما اگر شما فرد آرامی هستید که بیشتر روز را در سکوت سپری می‌کنید، باید نژاد آرام‌تری را انتخاب کنید که نیاز چندانی هم به فعالیت فیزیکی زیاد نداشته باشد. توجه داشته باشید که سگ‌ها به بیرون رفتن از خانه احتیاج دارند و حتی اگر باغی بزرگ در اختیاردارید، اگر سگ را بیرون نبرید؛ او بیمار، عصبی و ناراحت می‌شود.

آیا سگ با متراژ آپارتمان شما همخوانی دارد؟

هم‌خوانی نژاد سگ با اندازه و متراژ آپارتمان شما موضوعی بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت. این حقیقت وجود دارد که بسیاری از نژادها برای زندگی در آپارتمان خود را تطبیق می‌دهند اما اگر آپارتمان‌تان خیلی کوچک باشد و سگتان بسیار بزرگ باشد مطمئناً نه شما و نه سگتان راحت نخواهید بود.

فراموش نکنید که سگ‌ها مانند همه موجودات به فضایی اختصاصی برای خود نیاز دارند و این نیاز به داشتن محیط اختصاصی برای حیوانی بزرگ در فضایی کوچک می‌تواند مشکل ایجاد کند؛ و بر این اساس می‌توان گفت که نژادهای بزرگ سگ مانند گریت دین، سن برنارد، ماستیف برزیلی یا نیپلین ماستیف برای زندگی در آپارتمان مناسب نیستند.

کدام‌یک از نژادهای بزرگ می‌توانند در آپارتمان زندگی کنند؟

اندازه آپارتمان اهمیت بسیاری دارد اما علاوه بر آن باید به میزان فعالیت سگ نیز توجه داشت. بعضی از نژادهای سگ علی‌رغم بزرگ بودنشان می‌توانند تا زمانی که فعالیت فیزیکی کافی داشته باشند به‌راحتی در آپارتمان زندگی کنند. نژادهایی چون؛ لابرادور رتریور، گلدن رتریور، باکسر و گریهوند در این دسته جای دارند.

بیشتر بدانیم:

کم سرو صداترین نژادهای سگ

کدام نژاد سگ بیشتر از بقیه گاز می‌گیرد؟

جلوگیری از جویدن لوازم توسط سگ‌ها

معرفی زشت‌ترین سگ دنیا همراه با عکس

کدام‌یک از نژادهای متوسط و کوچک می‌توانند در آپارتمان زندگی کنند؟

تقریباً واضح است که نژادهای کوچک و متوسط برای زندگی در آپارتمان مناسب‌تر هستند. این نژادها بیش از نژادهای بزرگ خود را با زندگی در آپارتمان تطابق می‌دهند و به همین دلیل است که این نژادها در زندگی‌های شهری بیشتر حضور دارند.

از نژادهای مناسب برای زندگی در آپارتمان می‌توان به نژادهای زیر اشاره کرد.

- پاگ: این نژاد آرام است و نیاز زیادی به فعالیت ندارد و برای زندگی آرام مناسب است.

- بولداگ فرانسوی یا انگلیسی: این نژاد آرام است و باکمی قدم زدن در روز خوشحال می‌شود.

- پودل: اگرچه این نژاد در طول روز به فعالیت زیادی نیاز دارد اما بهترین نژاد برای نگهداری در آپارتمان است زیرا اندازه آن مناسب آپارتمان است و موهای آن زیاد نمی‌ریزد.

- اشنوز: این نژاد به فعالیت نیاز دارد و صاحب آن باید شخصیتی قوی داشته باشد تا تمایل این نژاد به فرمانروا بودن را کنترل کند.

- یورکشایر تریر: این نژاد کوچک و دوست‌داشتنی معمولاً در آپارتمان زندگی می‌کند زیرا سایز آن با زندگی در آپارتمان تناسب دارد.

- کوکر اسپانیل: این نژاد اندازه‌ای متوسط دارد و بسیار مهربان است. کوکر اسپانیل هیچ مشکلی برای زندگی در آپارتمان ندارد.

- داشهوند: این نژاد کوچک و دوست‌داشتنی نگهبانی عالی برای آپارتمان شما هم است.

- بیچون فرایز: این نژاد به فعالیت منظم نیاز دارد اما اندازه کوچک این نژاد باعث شده تا برای زندگی در آپارتمان بسیار مناسب باشد.

- شیتزو: این نژاد که موهای آن کم می‌ریزد به فعالیت کمی نیاز دارد.

- پکینگز: قدم زدن‌های کم و کوتاه نیز برای این نژاد کافی است.

نژادهای دیگر مناسب برای آپارتمان

علاوه بر نژادهایی که در بالا به آن اشاره شد نژادهای کوچک دیگری چون؛ شی هواهوا، باست هوند و پاپیون هم بدون هیچ‌گونه مشکلی در آپارتمان زندگی می‌کنند زیرا آن‌ها، هم‌، نژادهای آرامی هستند و هم به فعالیت فیزیکی کمی نیاز دارند.

آیا شما هم، نژادی مناسب برای زندگی آپارتمانی می‌شناسید؟ آیا تجربه‌ای در این خصوص داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: ITPet