۶۰درصد بیماری‌های انسانی منشاء حیوانی دارد

به گزارش «سرویس آموزشی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ‍به نقل از سلامت نیوز نوشت: بررسی‌ کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حوزه اروپا نشان می‌دهد که ۶۰درصد از تمامی بیماری‌های بشر منشاء حیوانی دارد.

مقاومت آنتی‌بیوتیکی تهدید فزاینده‌ای برای سلامت جهانی است. هر سال در سراسر جهان حدود ۷۰۰هزار نفر در نتیجه عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم به دارو، جان خود را از دست می دهند.

همچنین مجموعا حدود ۳۳هزار نفر در سال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا جان خود را از دست می‌دهند که این رقم رو به افزایش است.

بسیاری از میکروب‌های مشابه همچون باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها، انسان‌ها و حیوانات را از طریق محیطی که با یکدیگر مشترک هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد و به گفته کارشناسان ۶۰درصد از تمامی بیماری‌های انسانی منشاء حیوانی دارد.

زمانی‌که میکروب‌ها در بدن حیوانات به دارو مقاوم می‌شوند می‌توانند به راحتی سلامت انسان را نیز تحت تاثیر قرار دهند که همین امر باعث می‌شود درمان بیماری‌ها و عفونت‌ها مشکل شود.

«سوزسانا چاکاب» مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) در امور اروپا گفت: سلامت انسان‌ها، حیوانات و محیط زیست وابسته به مصرف صحیح ترکیب‌های ضدمیکروبی و مقابله با تهدید ناشی از مقاومت در برابر این ترکیب‌هاست.