اسب نژاد کامارگو

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اسب کوچک و پرطاقت کامارگو منشأ باستانی دارد و بومی زمین‌های بایر و آب و هوای بد دلتای رون در جنوب فرانسه است و تا ژانویه سال 1968میلادی به عنوان یک نژاد شناخته نمی‌شد.

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید

این اسب شباهت بسیاری با اسب‌های نقاشی‌های درون غارها که به 15000سال پیش از میلاد برمی‌گردد. اسکلت‌های قدیمی حفاری شده در قرن نوزدهم در منطقه سالوتر در جنوب شرق فرانسه می‌تواند اسکلت‌های اجداد این نژاد باشد.

اسب نژاد کامارگو

در طول اشغال طولانی مدت زمین‌های باتلاقی این اسب بومی تحت تاثیر خون اسب‌های آفریقای شمالی قرار گرفت ولی خصوصیات اصلی اسب اولیه به خصوص سر مربعی نسبتاً سنگین خود را حفظ کرد. این اسب‌ها با گام‌های مطمئن خود به عنوان اسب مورد استفاده در گله‌های گاو نر در آن منطقه پرورش داده شدند. علیرغم اندازه نسبتاً کوچک قدرت و شجاعت حمل یک مرد بالغ بر روی خطرناک‌ترین زمین‌های مردابی را دارد.

اسب کامارگو

اسب‌های نژاد کامارگو نیمه وحشی بوده و سالانه برای بررسی جمع‌آوری می‌شوند. هرچند عمل نرده‌کشی مزرعه‌ها و زه‌کشی مناطق بزرگ برای کشاورزی در طول سالها نیاز به گله‌داران را کم کرده این اسبها هنوز جنبه اصلی این منطقه هستند. امروزه منطقه کامارگو به علت حیات وحش زیاد توریست‌های بی‌شماری دارد و این اسب‌ها در منطقه برای تفریح توریست‌ها استفاده می‌شوند.

خصوصیات اسب نژاد کامارگو

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب‌های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران