سگ انگلیش فاکس‌هاند

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ فاکس‌هاند یک سگ خوش اندام و زیبای شکاری است. داری ماهیچه‌های بلند و جمجمه پهن می‌باشد. گردن بلند و چشم‌ها جذاب و بزرگ و گوش‌ها آویزان می‌باشند. پاها بلند و صاف و در انتها تخم‌مرغی شکل‌اند. معمولاً به رنگهای سفید – قهوه‌ای - سیاه و یا دو رنگ یافت می‌شوند. دم در امتداد خط پشت قرار دارد.

خلق و خوی سگ انگلیش فاکس‌هاند

فاکس‌هاند شکارچی فعال، شجاع، پرمحبت و مسئول در مقابل صاحبش می‌باشد. با سایر افراد رابطه خوبی دارد خصوصاً کودکان. از زندگی گروهی با سایر سگ‌ها لذت می‌برد و با سایر حیوانات خانگی کنار می‌آید. می‌تواند با سرعت زیاد برای 5-6 ساعت حتی در آب و هوای گرم بدود و فعال باشد. گرچه در جوانی انرژی زیادی دارد اما بهتر است تا در سن 7-8 سالگی بازنشسته شود. نوع انگلیسی آن سرعت کمتری در مقایسه با نوع آمریکاییش دارد. گونه‌های نمایشی برای نگهداری آسان‌تر می‌باشند چراکه نوع شکاری آن بسیار فعال و پر جنب و جوش است.

سگ انگلیش فاکس‌هاند

وزن و ارتفاع

وزن در نرها و ماده‌ها: (29-32) ک.گ

ارتفاع در نرها: (56-63) س.م، در ماده‌ها: (53-61) س.م

مشکلات سلامتی سگ فاکس‌هاند

سگ بسیار سالمی می‌باشد و بیماری خاصی قابل ذکر نیست.

نگهداری انگلیش فاکس‌هاند

طول عمر

معمولاً زیر 10 سال.

آراستن

موهای کوتاه و زبر آن برای آراستن آسان می‌باشد. برس کشیدن و استحمام در مواقع ضروری پشنهاد می‌شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می‌باشد.

بیشتر بدانیم:

بولداگ

سگ نژاد سگ گریهاند (Greyhound)

تاریخچه سگ انگلیش فاکس‌هاند

فاکس‌هاند حاصل آمیزش Greyhound , Bulldog و Fox Terrier می‌باشد. از این نژاد بیشتر برای شکار و تعقیب روباه‌ها به همراه شکارچیان انگلیسی استفاده می‌شده است. حس بویایی بسیار قوی و استقامت زیادی در دویدن برای ساعت‌های متوالی دارد.

گروه

سگ‌های تازی.

خلق و خوی انگلیش فاکس‌هاند

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا