گلدفیش فلس مرواریدی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی گلدفیش فلس مرواریدی یا همان پرسکال یک شاهکار در گلدفیش‌ها به حساب می‌آید بدنی تخم‌مرغی با پولک‌های زیبا که به شکل دانه‌های سفید مروارید دمی زیبا و در گونه‌های اصیل‌تر دارای یک تاج زیبا بر روی سر یکی از پرطرفدارترین گلدفیش‌ها به حساب می‌آید.

نسبت به گلدفیش‌های دیگر حساس‌ترند ولی در صورت بلوغ در سن ۲ سالگی به اوج زیبایی خود می‌رسند.

زادگاه: چین

سایز: میانگین سایز این ماهی 10 اینچ (25 سانتی‌متر) می‌باشد.

طول عمر: میانگین طول عمر این ماهی تا 15 سال می‌باشد.

ماهی فلس مرواریدی

گلدفیش فلس مرواریدی شکلی چاق با شکمی برآمده دارد. وجود ناحیه‌ای سخت، سفید و بر آمده در میان هر فلس و مروارید مانند باعث شده تا نام این ماهی را فلس مرواریدی بگذارند. فقط یک باله پشتی وجود داشته در حالی‌که دیگر باله‌ها جفت می‌باشند. دم چند شاخه بوده و به صورت افقی قرار می‌گیرد. دو گونه گلدفیش فلس مرواریدی وجود دارد. گلدفیش فلس مرواریدی با رشد سر و بدون رشد سر. رشد سر در این گونه از گلدفیش‌ها مانیشیکی نامیده می‌شود.

گلدفیش فلس مرواریدی اولین بار در سال 1900 گزارش شد. مردم در سراسر جهان نام مستعار "توپ گلف" را به این ماهی اختصاص داده‌اند.

ماهی پرسکال

تنوع رنگ ماهی فلس مرواریدی

این گونه ماهی به رنگ‌های قرمز، قرمز و سفید، کرباسی، آبی، مشکی و قهوه‌ای شکلاتی دیده می‌شود.

محل نگهداری

این ماهی به راحتی در یک تانک 30 گالنی با دیگر ماهیان تا زمانی‌که سریع‌تر از او نباشند هم زیستی دارد. اطمینان حاصل کنید که از وسایل زینتی تیز در تانک استفاده نمی‌کنید. اگر فلس‌ها آسیب ببینند دیگر هرگز مجدداٌ رشد نخواهند کرد. آنها شناگران سریعی نیستند و گونه‌های گلدفیشی که نباید با این گونه نگهداری شوند، گلدفیش باله بلند، شوبونکین و واکین می‌باشد.

دما: آنها به راحتی در دمای 65 تا 75 درجه فارنهایت (18-23 درجه سانتی‌گراد) زنده می‌مانند. نوردهی برای این ماهی باید زیاد باشد.

گلدفیش فلس مرواریدی

شرایط آب: گلدفیش فلس مرواریدی نیاز به شرایط آبی با کلسیوم غنی دارد.

سطح حرکت در آب: در سطح میانی آب شنا می‌کند.

تغذیه گلدفیش فلس مرواریدی

مانند دیگر گونه‌های گلدفیش، ایرادگیر نیست. از دادن غذاهای منبسط شونده جلوگیری کنید زیرا باعث بروز یبوست در آنها می‌شود. همچنین می‌توانید از سبزیجاتی مانند کاهو، خیار و نخود فرنگی استفاده کنید. اگر از غذاهای زنده مانند آرتمیا، کرم خونی، دافنی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آلوده به باکتری و قارچ نباشند.

تکثیر

تکثیر این گونه ماهی خییلی سخت نیست. او می‌تواند بین 900 تا 1000 تخم بگذارد.

گلدفیش توپ گلفی

منابع: parsipet.ir، my.3eke.ir، atlasaquarium.mihanblog.com