مرغ و خروس نژاد کوچین

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ منشأ پیدایش مرغ و خروس نژاد کوچین شانگهای چین می‌باشد و به نام‌های مرغ شانگهای و مرغ کوشین نیز شهرت دارد. نژاد کوشین جثه سنگینی دارد، رشد سینه در این نژاد کم است و سینه کوتاه می‌باشد، در نواحی ساق پا واجد پرهای فراوانی می‌باشد.

این نژاد مرغ و خروس زینتی دارای انواع مختلفی به نام‌های: کوچین سفید، کوچین سیاه، کوچین حنائی، کوچین کبکی، کوچین نقره‌ای قیطانی، کوچین طلائی قیطانی، کوچین آبی و کوچین قهوه‌ای می‌باشد. این نژاد مرغ و خروس زینتی در انگلستان، بلژیک و آلمان طرفداران زیادی دارد.

وزن و اندازه نژاد کوچین

وزن خروس‌ها در حدود ۵کیلوگرم و وزن مرغ‌ها درحدود ۸/۳ کیلوگرم می‌باشد. تعداد تخم‌گذاری در این نژاد کم می‌باشد.

تاریخچه مرغ و خروس نژاد کوچین

پیدایش این نژاد به دوره پیروان (کونگ فوتسی و لئوتسی) که روح اجدادشان را عبادت کرده و به ابدی بودن آنان اعتقاد داشتند برمی‌گردد. در فرهنگ چین، کوچین‌ها به عنوان غذای مخصوص میهمانان، دوستان و حتی به عنوان هدیه به دوستان و مسافران هدیه می‌شد.

تاریخچه مرغ کوچین

محل نگهداری مرغ و خروس کوچین

حداقل فضا برای نگهداری یک جفت آنها ۱۰ مترمربع به بالا می‌باشد، گفتی است هرچه فضای بیشتری در اختیار پرنده باشد جهت فعالیت‌های زیستی و تولیدمثل مناسب‌تر است، هرچند در فضا‌های کوچکتر از ابعاد ذکر شده نیز امکان نگهداری وجود دارد.

توجه: در صورتی که فضای محل نگهداری از مرغ و خروس کوچک می‌باشد بهتر است سقف محل نگهداری کوتاه در حدود۱۵۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شود تا از پرواز و بال زدن بی‌مورد و برخورد با دیواره‌های محل نگهداری، صدمه و ایجاد شکستگی در پرها جلو گیری شود.

بستر مناسب

بهترین مواد برای بستر محل نگهداری با توجه به اینکه ماکیانی همچون مرغ و خروس کوچین نسبت به رطوبت و سرما حساس می‌باشند، بستری پوشیده شده از کاه و کلش یا علوفه خشک و ماسه و… می‌باشد.

مرغ کوچین

تغذیه مرغ و خروس کوچین

انواع دانه‌ها به خصوص دان پرورشی ماکیان (دان مرغداری)، کنسانتره، گندم، جو، ذرت و غیره و سبزیجات تازه می‌باشد.

سن بلوغ: ۶ ماهگی است.

تعداد تخم‌گذاری در سال: ۱۲۰ تا ۱۵۰ عدد تخم‌مرغ می‌باشد.

زمان در آمدن جوجه‌ها از تخم: ۲۱ روز بعد از خوابیدن مرغ روی تخم‌ها است.

منبع: سایت پرنده جنگل junglebird.ir

مرغ کوچین سفید
مرغ کوچین سفید
مرغ کوچین سیاه
مرغ کوچین سیاه
مرغ کوچین نقره ای
مرغ کوچین نقره ای
کوچین نقره ای
کوچین نقره ای
کوچین آبی
کوچین آبی