پوست مرغ در کباب

به گزارش «سرویس دامپزشکی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران، اظهار کرد: محتویات درون کباب‌های کوبیده می‌تواند از مواد مضر برای بدن همچون پوست مرغ و سیرابی تهیه شده باشد که این مسئله پیامدهای جبران‌ناپذیری برای سلامت عمومی جامعه در پی دارد.

وی ادامه داد: وجود پوست مرغ در برخی از کباب‌ها سرطان معده و روده را به همراه خواهند داشت و هر چه سریع‌تر باید فروش این محصولات متوقف شود.

رییس انجمن صنایع غذایی ایران با تاکید بر خرید از رستوران‌های معتبر بیان کرد: شهروندان حتی‌الامکان باید از خرید کباب‌های کوبیده به دلیل نامشخص بودن محتویات درون آنها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در واقع این کار یک تقلب محسوب می‌شود و باید با واحد‌های عامل چنین تخلفاتی برخورد شود.

عزیزی افزود: استفاده مکرر از این مواد می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی و عروقی و چربی خون در افراد شود که استفاده بیش از حد آن می‌تواند این بیماری را در دراز مدت افزایش دهد.

وی با اشاره به مبلغ‌های ارزان برای کباب گفت: خرید چلوکباب خیلی ارزان عقلانی نیست و مردم باید دقت بیشتری در خرید داشته باشند.

رییس انجمن صنایع غذایی ایران بیان کرد: یک رستوران با هزینه‌هایی که دارد، هرگز به صرفه نیست که با این مبلغ چلوکبابی بی‌کیفیت با مواد غیرقابل مصرف استفاده و به دست مردم عرضه کند. در این نوع کباب‌ها با این قیمت در واقع از گوشت خالص استفاده نمی‌شود بلکه از سویا، ضایعات گوشت و مرغ و شکمبه استفاده می‌شود و وقتی این مواد با یکدیگر چرخ می‌شود دیگر قابل مشاهده نیست.


برچسب ها: