پوشک مرغ، تجارتی پرسود در آمریکا

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ در مناطق شهری در ایالات متحده ی آمریکا مثل نیویورک و لس‌آنجلس مردم خودشان را از تربیت حیوانات خانگی مثل سگ و گربه راحت کرده‌اند و حالا به نگهداری جوجه و مرغ به جای آن می‌پردازند.

پوشک مرغ

در گذشته نگهداری از مرغ و جوجه محدود به کشاورزان و مناطق روستایی بود، اما انگار حالا نگهداری از آنها در آمریکا به یک مد و نمادی از شیک بودن و به روز بودن تبدیل شده است!

یک زن آمریکایی به نام «جولی بیکر» از همپشایر تصمیم گرفت تا از این فرصت استفاده کند و تجارت جدیدی راه بیندازد. او برای جلوگیری از آلوده شدن خانه با فضولات مرغ و جوجه پوشک مخصوص تولید کرده است.

ابداع پوشک مرغ

هرچند عجیب اما حقیقت دارد او با این کسب و کار سالانه 50 هزار دلار درآمد دارد. از همه‌ی ایالت‌های آمریکا با او تماس می‌گیرند و سفارش پوشک مرغ می‌دهند. این ایده ده سال پیش به ذهن خانم بیکر رسید وقتی با دخترش یک مجموعه مرغ و خروس در مزرعه‌شان نگهداری می‌کردند.

نگهداری مرغ در خانه

جنس پوشک در ابتدا نخی بود اما بعدا از گذشت مدت زمانی از نایلون برای تهیه‌ی آن استفاده کرد.

خانم بیکر معتقد است این ایده اصلاً عجیب نیست و می‌گوید همانطور که مردم برای سگ‌ها و گربه‌هایشان تجهیزات و شامپو می‌خرند، این هم مثل همان است و فرقی نمی‌کند!

پوشک کردن مرغ در خانه

منبع: تابناک با تو