انجمن پزشکی ورزشی سگ‌ها

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ انجمن پزشکی ورزشی سگها در آمریکا، یک انجمن متشکل از دامپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها، مربیان و دیگر متخصصان می‌باشد که به طور تخصصی به درمان بیماری‌ها و خصوصاً جراحی سگ‌های ورزشکار و دارای توان بدنی متفاوت می‌پردازد.

اعضای این انجمن متشکل از متخصصانی می‌باشد که به تشخیص و مدیریت آسیب‌ها، بیماری‌ها، تغذیه، توان بخشی و اعمال فیزیولوژیک سگ‌های ورزشکار می‌پردازند. لازم به ذکر است که حیطه فعالیت‌های حرفه‌ای این دامپزشکان صرفاً سگ‌های ورزشکار و امور مربوط به آنها می‌باشد.

ماموریت انجمن پزشکی ورزشی سگ

ماموریت این انجمن بهینه‌سازی عملکرد، به حداقل رساندن خطر آسیب یا آسیب متابولیکی و تلاش در ارائه باکیفیت‌ترین خدمات درمانی برای سگ‌های ورزشکار و در نظر گرفتن نیازهای ویژه ورزشی این گروه خاص از سگ‌ها می‌باشد. در انجام این کار سازمان امیدوار است تا به بهبود سلامت سگ و طول عمر آنها کمک کند.

همچنین این سازمان قصد دارد تا با برقراری ارتباط اطلاعات بین صاحبان سگ ورزشی و مربیان آنها و دامپزشکان متخصص به طور مستمر از سلامت این سگ‌ها اطمینان حاصل کند و آنها را طی برنامه خاصی زیر نظر داشته باشد.

انجمن پزشکی ورزشی سگ‌ها

به طور کلی چشم‌انداز برنامه‌های این سازمان این بوده است که برای دامپزشکان، تکنسین‌های دامپزشکی، مدیران عمل و اعضای این جوامع بهترین شرایط کسب تجربه را با ارائه برنامه‌های آموزشی ویژه، آموزش بالینی متخصصین، تاسیس آزمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی با بهترین امکانات، کارگاه‌ها، برنامه‌های مدیریت عمل و برنامه‌های آموزشی و کاری گروهی فراهم آورد. برای دست‌یابی به این مهم، اطلاع‌رسانی تمام برنامه‌ها و همچنین نشست‌های سازمان به صورت آنلاین از طریق سایت صورت می‌گیرد.

منبع: ماهنامه هدهد