آنفولانزای مرغی در خراسان رضوی

‌به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه‌ساله با شروع فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های کشور شاهد شیوع این بیماری در میان دیگر پرندگان و در مواردی انتقال آن به انسان هستیم.

محمدجعفر صادقی افزود: خوشبختانه امسال با انجام تدابیر پیشگیرانه از طریق وزارت بهداشت و مردم هیچ مورد انتقال ویروس آنفولانزای پرندگان به انسان در سراسر استان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: حتی در تالاب‌های استان خراسان رضوی نیز هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان مشاهده نشده است و مردم می‌توانند با خیال راحت به مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغ بپردازند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شیوع آنفولانزای انسانی در استان گفت: سال گذشته این بیماری در سطح استان شیوع چشم‌گیری داشت که باعث بروز مشکلات فراوانی شد اما خوشبختانه امسال با اجرای طرح‌های پیشگیرانه و آموزش آحاد مردم، تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری به دست ما نرسیده است.

وی تأکید کرد: بهترین روش مقابله با بیماری آنفولانزا پیشگیری از ابتلا به این بیماری است که خوشبختانه بسیاری از افراد جامعه با واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی توانستند این بیماری را کنترل کرده و از شیوع گسترده آن جلوگیری کنند.