سیکلید ماکرو زرد

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید ماکرو زرد (Lab Electric Yellow African Cichlid) با نام سیکلید الکتریکی زرد نیز شناخته می‌شود. این اسم عجیب به علت رنگ زرد براق این ماهی انتخاب شده است. این ماهی در آب‌های دریاچه مالاوی زندگی می‌کند. سیکلید ماکرو زرد دارای نواری سیاه بر روی باله‌ها است. این نوار در ماهیان نوجوان مشاهده نمی‌شود تا زمانی که بزرگتر شوند.

در مقایسه با سایر گونه‌های سیکلید آفریقایی، این ماهی موجودی صلح‌جو و خجالتی است. در یک آکواریوم معمولی، سیکلید ماکرو ماهی‌ای نسبتاً خشن در نظر گرفته می‌شود. آکواریوم این ماهی باید دارای کف شنی همراه با گیاهان مقاوم و دارای تخته سنگ باشد. دمای ۲۲ تا ۲۷٫۵ درجه ی سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۸ تا ۸٫۵ برای این ماهی مناسب است.

ماهی ماده بر روی سطوح صاف همانند تخته سنگ‌ها تخم‌ریزی می‌نماید و سپس تخم‌ها را در دهان خود قرار داده و به مدت ۱۸ روز آن‌ها را حمل می‌کند تا زمانی که لارو‌ها از تخم خارج شوند.

ماهی سیکلید ماکرو زرد

از انواع غذاهای پروتئینی نظیر میگوی آب شور یا کرم خونی می‌توان در رژیم غذایی این ماهی استفاده نمود. همچنین غذاهای خشک نیز مورد قبول این ماهی هستند.

سیکلید ماکرو زرد با سایر سیکلید‌های آفریقایی و گربه ماهیان آفریقایی دریاچه مالاوی سازگاری دارد.

منبع: سایت ماهیان زینتی