حیوان آزاری

به گزارش «سرویس حیات وحش» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درباره لایحه حمایت از حقوق حیوانات اظهار داشت: تاکنون دولت دو مرتبه لایحه حمایت از حقوق حیوانات را به دلیل اشکالاتی که گرفته بود، بازگردانده است و ما بعد از این اصلاحات دو مرحله‌ای دوباره لایحه فوق را به هیأت دولت ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر دولت در حال بررسی است و تا اخذ نظرات تمامی کمیسیون‌ها زمان خواهد برد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پس از تصویب این لایحه از سوی دولت، لایحه فوق به مجلس به منظور تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

درویش بیان داشت: این لایحه نتیجه ساعت‌ها کار کارشناسی شده است.

وی درباره جزئیات لایحه حمایت از حقوق حیوانات تصریح کرد: بر اساس این لایحه که به صورت ماده واحده است باید مجلس و دولت برای حیوان آزاری جرم جدیدی تعریف کند، جرمی که قبلا وجود نداشته است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: بسته به سابقه تخلف در حیوان آزاری جریمه و حبسی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

درویش در پایان گفت: حداقل سه ماه و حداکثر دو سال حبس با حداکثر جریمه نقدی به میزان ۱۰۰‌میلیون از جمله جزای افراد متخلف در جرم حیوان آزاری است که در این لایحه گنجانده شده است.