خوراک اسب‌های ورزشی

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ باتوجه به حجم بالای فعالت‌های ورزشی متناوب و مسابقات سنگین بایستی جیره‌ای برای اسب‌های ورزشی درنظر گرفته شود که مقادیر بسیاری از انرژی، پروتئین و مواد معدنی را دربر داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات جیره و زمانبندی خوراک‌دهی می‌توانند عملکرد اسب‌های ورزشی را تحت تاثیر قرار دهد. این محصول با تولید انرژی قابل هضم به میزان 3550 کیلوکالری در کلیوگرم به‌راحتی نیاز روزانه انرژی که برای کلیه اسب‌های ورزشی ضروری است را تامین می‌نماید.

متعادل نبودن جیره از نظر انرژی و مواد خوراکی سبب ایجاد خستگی مزمن و مشکلاتی مشابه تمرین‌های بیش از حد ایجاد می‌کند. کلیه ترکیبات در این محصئل از منابع باکیفیت پروتئینی و گیاهی استفاده شده که در ایجاد عضلات قوی و رشد و ترمیم بافت‌های اسب‌های ورزشی به‌طور مستمر نقش موثری ایفا می‌کند.

انرژی قابل هضم 3550 کیلوکالری در کیلوگرم
ماده خشک 89%
پروتئین 10/6%
لیزین 0/38%
میتونین + سیستنین 0/50%
فسفر 0/48%
کلسیم 0/03%
پتاسیم 0/67%
سدیم 0/56%
کلر 0/90%

ترکیبات: درت، جو، سبوس گندم، کنجاله سویا، نمک طعام و افزودنی‌های گیاهی

دستورالعمل مصرف

میزان مصرف 3 کیلوگرم در روز، اسب‌ها با سواری سنگین روزانه 150 گرم روغن گیاهی، 4 کیلوگرم یونجه و یک کیلوگرم کاه مرغوب در روز اسب‌های با سواری سبک 100 گرم روغن گیاهی، 3/5 کیلوگرم یونجه و یک کیلوگرم کاه مرغئب در روز