انگل کک در گربه

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ کک‌ها انگل‌هایی هستند که از خون حیوان شما تغذیه می‌کنند، علایم این بیماری شامل کندن، ریزش مو و کچلی در جاهایی که گربه لیس میزند می‌باشد. شما ممکن است کنه‌ها و یا تخم آنها را روی پوست حیوان ببینید. درمان این بیماری استفاده از محصولاتی است که برای کشتن کنه‌ها و جلوگیری از زیاد شدن تخم‌ها طراحی شده است، می‌باشد.

توجه داشته باشید که فقط از محصولات مخصوص گربه‌ها استفاده کنید، هیچوقت از محصولات سگ‌ها استفاده نکنید. گربه‌ها خیلی به حشره‌کش‌ها حساس هستند و استفاده از محصولات اشتباه می‌تواند عواقب مرگباری به همراه داشته باشد.

خز گرم و نرم سگ ها و گربه ها محیط مناسبی برای کک ها و کنه هاست . آنها از خون پت شما تغذیه می کنند و باعث ایجاد مشکلات سلامتی از واکنش های آلرژیک گرفته تا عفونت های کرمی جدی می شوند . حضور کک و کنه بیشتر در طول ماه های گرم سال رخ می دهد . اما شما می توانید اقداماتی برای دفع و کنترل این آفات انجام دهید . 

نشانه های وجود کک در گربه‌

ساده ترین راه برای پیدا کردن کک در گربه بررسی شکم در مورد وجود موجودات کوچک سیاه و متحرک و دانه های زبری که شبیه خاک هستند (مدفوع کک) است . خاراندن بیش از حد و ریزش مو نیز ممکن است نشان از جشن کک ها در بدن گربه شما باشد .

Ctenocephalide جان سخت ترین گونه کک در شمال آمریکا هم برای سگ و هم برای گربه است .

کک در گربه

کک ها و کم خونی (آنمی)

از آنجا که کک ها می توانند تا 15 برابر وزن خود خون بمکند می توانند مقدار قابل توجهی از خون حیوان شما را تخلیه کنند . سگ و گربه با از دست دادن خون ممکن است دچار کم خونی شوند و اگر توسعه یابد باعث کاهش خطرناک گلبول های قرمز خون می شوند خصوصا توله سگ و گربه بسیار آسیب پذیر هستند . علائم کم خونی ناشی از کک شامل لثه رنگ پریده و کمبود انرژی است .

نحوه آلوده شدن گربه به کک

حیوان خانگی به راحتی در فضای ازاد و میتواند به کک آلوده شود . حتی گربه های خانگی با رفتن به پاسیو و یا داشتن خانه مشترک با سگ می توانند به کک آلوده شوند . یکی دو تا تخم باقی مانده از کک میتواند در ظرف چند روز لشگری از کک ها را آماده سازد .

منبع: میهن پت