صادرات عسل در سال جاری کاهش یافته است

به گزارش «سرویس دام،طیور و آبزیان ماکی دام» به نقل از فارس، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد کاهش صادرات عسل و اینکه گفته می‌شود این کاهش به دلیل تغییر استاندارد عسل از اجباری به تشویقی بوده است، گفت: بله، صادرات عسل نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما موضوع مهمی که در صادرات عسل و یا هر کالایی مدنظر قرار می‌گیرد مزیت صادراتی آن است.

وی افزود: بنابراین باید در نظر گرفت که آیا در عسل صادراتی قیمتی که در دنیا خریدار دارد مزیت بیشتر است یا قیمتی که آن کالا در داخل خریداری می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ممکن است بنا به هر علتی نوسان قیمت در داخل اتفاق بیفتد و طبیعی است که این نوسان وقتی به نفع کشوری نیست صادرات کاهش می‌یابد.

رکنی با بیان اینکه در حال حاضر جمع‌بندی دقیقی در مورد وضعیت صادرات عسل نداریم، اظهار داشت: البته سازمان استاندارد عسل را از اجباری به تشویقی تبدیل کرده ولی برنامه‌ای برای الزام تبدیل استاندارد تشویقی عسل به اجباری در حال حاضر وجود دارد اما ممکن است با اجباری کردن استاندارد عسل صادرات تحریک شود.