شکار شیر کوهی ناقص الخلقه (+تصاویر)

شکارچی آمریکایی پس از تعقیب یک شیر کوهی متوجه معمای بیولوژیکی این حیوان درنده شد. شیر کوهی به ندرت در این منطقه دیده می‌شود، اما این بار به شکلی عجیب رویت شد.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، مسئولان اداره محافظت از حیوانات «فیش اند گیم» می‌گویند که شیر کوهی نر در جریان حمله به سگی در شهر پرستونِ ایالت آیداهو هفته گذشته در نزدیکی مرز ایالات یوتا از پای درآمد.

شکارچی پس از بررسی لاشه شیر کوهی متوجه اتفاقی بسیار عجیب شد؛ شیر کوهی شکار شده بیشتر شبیه هیولا بود تا یک شیر کوهی معمولی!

عکس منتشر شده از شیر کوهی توسط اداره فیش اند گیم در روز پنجشنبه حاکی از وجود مجموعه‌ای کامل از دندان‌ها و موی اطراف گونه در بالای جمجمه‌ی این شیر است. مقامات مرتبط با حفاظت از حیات وحش این ایالت می‌گویند که تاکنون هیچ نقصی مشابه نقص موجود در شیر کوهی ندیده‌اند، با این حال چند فرضیه را مطرح کرده‌اند.

آن‌ ‎ها می‌گویند ممکن است که این مجموعه از دندان‌های اضافی متعلق به قل دیگر آن شیر باشد که در رحم مادرش مرده و دندان‌هایش جذب جنین دیگر شده باشد. سپس آن مجموعه از دندان‌های اضافی بر روی جمجمه این شیر کوهی رشد کرده‌اند.

فرضیه دیگر می‌تواند وجود «تومور تراتوم» در شیر کوهی است. نابهنجارى‌ تراتوم یا «تومور هیولا» منجر به رشد دندان و موی اضافی در حیوانات می‌شود، اما در انسان‌ها فقط منتهی به رشد اضافی انگشت‌های دست و پا می‌شود.

شیر کوهی به ندرت در ایالت آیداهو دیده می‌شود، اما شکار آن قانونی است. آهوی کوهی، اِلک، موس یا گوزن اوراسیایی از جمله شکارهای محبوب شیر کوهی است. با این وجود، گاهی پیش می‌آید که شیر کوهی به دام و حیوانات خانگی نیز حمله می‌کند.

شکار شیر کوهی ناقص‌الخلقه
شیر کوهی ناقص‌الخلقه