فردی در کرمانشاه هزینه های جراحی یک سگ ولگرد را پرداخت کرد

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از «باشگاه خبرنگاران جوان»٬ این سگ عصر روز دوشنبه ۳۰ آذرماه در یک سانحه دچار شکستگی از ناحیه «دو پای خلفی» شده و از سوی این فرد که به نام وی اشاره نشده٬ به بیمارستان انتقال داده شد.

یراساس این گزارش٬ آسیب های این سگ به حدی بوده که «در زمان راه رفتن لگن و هر دو پای خود را روی زمین می کشید به طوری که استخوان ران پای چپ از وسط به طور کامل شکسته شده بود.»

آن طور که در این گزارش‌ آمده «پای راست حیوان هم از محل مفصل لگنی رانی جدا شده و به سمت قدامی پشتی مفصل حرکت کرده بود.»

پزشکان بیمارستان دامپزشکی «زاگرس» کرمانشاه پس از معاینه ها ابتدایی دستور بستری شدن این سگ را صادر کرده و اعلام کردند این حیوان نیاز به دو عمل جراحی دارد.

نخستین عمل جراحی این سگ روز سه شنبه اول دی انجام شد و دومین عمل جراحی هم قرار است روز یک شنبه ششم دی انجام شود.

گزارش اولیه از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی اول حکایت دارد به طوری که «پای چپ حیوان به حالت عادی» بازگشته است.

«باشگاه خبرنگاران جوان» گزارش کرده این فرد هزینه دو عمل جراحی این سگ را بر عهده گرفته و «بیمارستان دامپزشکی زاگرس هم ۳۰ درصد از کل هزینه های حیوان به اضافه کل هزینه های بستری و نگهداری های بعد از عمل را متقبل شده است.»

پس از بهبودی کامل این سگ و در صورتی که فردی حاضر به نگهداری از آن نشود٬ این حیوان به محل نگهداری سگ ها در کرمانشاه تحویل داده خواهد شد.

خرداد ماه امسال نخستین «پناهگاه نگهداری از سگ‌های ولگرد» از سوی شهرداری کرمانشاه در این شهر راه اندازی شده و تاکنون ۵۰۰ قلاده سگ به این کمپ انتقال داده شده‌ است.

آبان ماه سال جاری امیر رحیمی٬ معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه کرمانشاه اعلام کرد «از این تعداد٬ ۲۰۰ قلاده به افراد متقاضی واگذار شده است.»

این پناهگاه براساس مصوبه سال ۱۳۸۷ سازمان امور شهرداری های وزارت کشور راه اندازی شده است.

بر اساس این مصوبه به تمام شهرداری‌های کشور ابلاغ و دستور داده شده از کشتار سگ های ولگرد در سطح شهر خودداری کنند.

با وجود این مصوبه سالیانه صد‌ها سگ در شهر‌های مختلف ایران از سوی ماموران شهرداری کشته می شوند.

دامپزشکی کرمانشاه
سگ ولگرد
هزینه جراحی سگ ولگرد
جراحی سگ ولگرد