تصاویری به صورت اختصاصی در اختیار تابناک البرز قرار دارد که در تناقض آشکار با اظهارات مدیران دامپزشک

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از تابناک البرز، بر اساس اظهارات حسین محمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز تلف شدن این حیوانات به دلیل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک است.

بیماری فوق پیش از این در استان های همجوار از جمله زنجان و قزوین منجر به تلف شدن ده ها حیوان شده است.

وی اعلام کرده که تاکنون 7 راس لاشه در منطقه شکار ممنوع طالقان کشف شده است.

متاسفانه با وجود اسناد موثق، مدیران دامپزشکی استان البرز از اطلاع رسانی به رسانه ها خودداری کرده و پاسخگوی خبرنگاران نیستند.

از سوی دیگر مدیران این اداره کل اخباری را منتشر کرده اند که به نظر می رسد با واقعیت همخوانی ندارد.

از جمله آنکه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز در خبری که در تاریخ 22 شهریور (روز گذشته) به نقل از مسعود عصار رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی منتشر کرده، نوشته است: خوشبختانه از ابتدای سال جاری گزارش تأیید شده ای از وقوع این بیماری در استان البرز نداشته ایم و دام های اطراف کانون های بیماری در سال های 92 و 93 از تاریخ 15/6/94 (یک هفته قبل از انتشار خبر!!!) تحت پوشش واکسیناسیون در خواهد آمد که پیش بینی می شود قریب 20 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری واکسینه شوند!

با این وجود اسنادی در اختیار تابناک البرز قرار دارد که واقعیت را نشان می دهد.

به عنوان نمونه عکس هایی به صورت اختصاصی از سوی روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان البرز در اختیار ما قرار دارد که انتشار آنها می تواند بخش هایی از واقعیت را به نمایش گذارد.

البته با وجود اینکه اداره کل دامپزشکی استان البرز در روزهای اخیر همکاری لازم را با رسانه ها نداشته است، مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز معتقدند که همکاری خوبی با دامپزشکی البرز داشته اند.

تا لحظه انتشار خبر فوق، دامپزشکی البرز هیچ واکنشی به تلف شدن 7 راس دام در مناطق شکار ممنوع طالقان نداشته است.

نشخوارکنندگان کوچک
 طاعون
 طاعون نشخوارکنندگان کوچک
دامپزشکی البرز
شهرستان طالقان
نشخوارکنندگان کوچک
 طاعون
 طاعون نشخوارکنندگان کوچک
دامپزشکی البرز

برچسب ها: