شیرهای پاکتی بهترین هستند

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایرنا،عزیزالله کمال زاده امروز - چهارشنبه- در کنفرانس نقش پزشکان در فرهنگ سازی مصرف شیر در خانواده افزود : فرآیند استریلیزه کردن شیر در شیرهای پاکتی با ماندگاری و تاریخ مصرف بیشتر به خوبی رعایت شده است و خوشبختانه در ایران این نوع شیرها به روش کاملا بهداشتی بسته بندی و راهی بازار می شوند.

 وی خاطرنشان کرد : شیر به عنوان یک ماده با ارزش غذایی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار مفید است واین ماده غذایی به دلیل تامین بسیاری از نیازهای ضروری انسان یکی از کامل ترین مواد غذایی است و کمبود آن در برنامه غذایی ممکن است مخاطرات بسیاری را در پی داشته باشد .

 به گفته وی همچنین مصرف روزانه یک تا دو لیوان شیر می تواند تا حدودی زیادی عوارض مسمومیت ها به آلودگی های دی اکسیدکربن ، گوگرد ، سرب ، مس ، ارسنیک و ریزگردها را که برای بدن انسان خطرناک است، کاهش دهد.

 کمال زاده خاطر نشان کرد: هر لیوان شیر حدود 315 میلی گرم کلسیم دارد که حدود 30 درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن انسان را تامین می کند .کلسیم یکی از مهمترین ترکیبات معدنی است که باید از طریق غذا وارد بدن انسان شود.مهمترین عناصر برای استحکام استخوان ها کلسیم ، فسفر و منیزیم است.

 وی اظهار داشت :99 درصدکلسیم بدن در استخوان ها و دندان ها ذخیره است و یک درصد در خون و بقیه بافت های بدن وجود دارد که نقش اساسی در عملیات متابولیکی بدن دارد .

 وی گفت : وجود ویتامین ها در شیر ، سلامت پوست را تضمین می کند .چربی شیر بسیار آسان هضم می شود و نقش عمده ای در تولید انرژی در بدن دارد . امروزه هر چه میزان مصرف پروتئین ، ویتامین ها واملاح مهم نظیر کلسیم به سطوح استاندارد جهانی نزدیک تر باشد یکی از فاکتورهای سلامتی اجتماع تامین شده است .

 کمال زاده یاد آور شد : عدم مصرف میزان تعیین شده شیر ( 3 لیوان ) در طول روز عوارضی چون کوتاهی قد در کودکان ، نرمی استخوان ، پوکی استخوان ، ابتلا به بیماری عفونی و ایجاد اختلالات بینایی را ایجاد می کند.

 کنفرانس یک روزه نقش پزشکان در فرهنگ سازی مصرف شیر در خانواده با همکاری دفتر برنامه غذای سازمان ملل متحد امروز - چهارشنبه - در سالن همایش برج میلاد برگزار شد .