مسئول قیمتگذاری‌ مرغ و تخم‌مرغ مشخص شد

علی‌اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد جزئیات جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: جلسه  تنظیم بازار در دوشنبه هفته جاری به بررسی دستور کارهای همیشگی خود از جمله موضوع محصولات شیمیایی پرداخت و موضوعی که بخواهیم در مورد آن تصمیم‌گیری خاصی انجام شود، نداشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که یعنی قرار نیست در جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد سقف و کف قیمت مرغ و تخم‌مرغ تصمیم‌گیری شود، گفت: نه، چنین قراری برای تعیین قیمت سقف و کف در ستاد تنظیم بازار نداریم و قرار است سازمان حمایت با نهاد‌های مربوطه در استان‌ها وضعیت قیمت‌ها را بررسی و سپس نرخ مورد نظر را ابلاغ کند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در پایان تأکید کرد:‌ پس از جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار نیز اعلام کردم که قرار نیست قیمت‌ها را تغییر و یا افزایش دهیم.

در جلسه دو هفته گذشته ستاد تنظیم بازار به‌خلاف اینکه همه در انتظار اتخاذ تصمیم جدید برای قیمت مرغ، تخم‌مرغ و شیر بودند، این جلسه نتیجه خاصی در بر نداشت و سخنگوی ستاد نیز اعلام کرد: قرار نبوده تغییری در قیمت‌ها داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، همچنین در این جلسه مقرر شده بود که سازمان حمایت قیمت نهاده‌ها را با ارز مبادله‌ای تعیین و سپس اعلام کند. در همین راستا پورکاوه سخنگوی ستاد در مورد پیش‌بینی‌‌ها و انتظاراتی که اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ برای تعیین قیمت سقف و کف داشتند، اعلام کرد که قرار نبوده تصمیمی گرفته شود و سازمان حمایت خود بررسی‌ها را انجام و سپس نرخ را ابلاغ می‌کند.