بی‌رمق ترین مراسم روز دامپزشکی برگزار شد

این مراسم که عصر روز گذشته در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برپا بود نه تنها مانند سال‌های قبل شاهد حضور وزیرجهاد کشاورزی نبود بلکه این بار رئیس سازمان دامپزشکی هم به عنوان بلندپایه‌ترین مقام مسئول در این بخش هم حضور نداشت.

این در حالی است که در روزهای پایانی دولت دهم، سازمان دامپزشکی تلاش‌های بسیاری برای اخذ بودجه جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم انجام داد.

دستور با دعوت از مقامات کشوری در حوزه‌های مختلف حتی دعوت از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام سعی داشت این مراسم را به شیوه‌ای تازه برپا کرده و ذهنیتی مثبت از عملکرد خود باقی بگذارد. به رغم همه این تلاش‌ها اما شنیده‌ها حاکی است که نه بودجه خاصی تخصیص یافت و نه معاون اول رئیس جمهور  و رئیس مجمع تشخیص حاضر به شرکت در مراسم شدند.

به این ترتیب بود که محسن دستور انگیزه خود را برای ادامه پیگیری‌ها از دست داد و از دعوت وزیر هم مایوس شد. او نه تنها تلاشی برای دعوت از وزاری کشاورزی و بهداشت نکرد بلکه خودش هم ترجیح داد دور شرکت در مراسم را خط بکشد و به سفر حج برود.

اما این غیبت، چندان به مذاق حضار خوش نیامد چنانکه منادی سفیدان نماینده مجلس به این اتفاق اعتراض کرد و گفت: آقای وزیر! اگر سازمان دامپزشکی نباشد 10 تا وزارت بهداشت هم کنار یکدیگر بگذاری نمی توانی جلوی بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان را بگیری.

در غیاب دستور، جایگزین او یعنی محسن مشکات در مراسم حضور یافت و سخنرانی کوتاهی کرد. مراسم بسیار دیر یعنی با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد اما با این وجود تا ساعات پذیرایی آخر شب، سالن بسیار خلوت و تقریبا خالی بود.

اینکه دستور سفر را به مراسم روز دامپزشکی ترجیح داده این ذهنیت را برای حضار قوت بخشید که وی از تلاش برای تمدید ریاستش در این سازمان مایوس شده است و با این اقدام صندلی را برای فرد جدید خالی کرده است.

برخی از حضار هم صحبت از گزینه‌های احتمالی جایگزین، بینشان گل انداخته بود.

امسال سخنرانی‌های مطول جای خود را به اجرای موسیقی، تقلید صدا و گفتن لطیفه داده بود.