واردکنندگان هر روز 17 تن گوشت خارجی می خرند

به گزارش دامپزشک، در طول یک سال گذشته که اجرای تغییر پارامترهای مهم اقتصادی مانند نرخ ارز و تورم در کنار تشدید تحریم ها شکل گرفت، دولت با اقداماتی سعی در ثابت نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی کرد تا بدین طریق از افزایش نرخ تورم نیز تا حدی جلوگیری کند.

اما روش های به کار رفته در تنظیم بازار نه تنها در نهایت نتوانست حمایت از مصرف کننده را هدف قرار دهد بلکه این در اقدامات کنترلی حمایت از تولیدکننده نیز هیچ جایی نداشته است.

در بازار مواد غذایی آنچه بیش از همه برای مردم و البته دولت اهمیت دارد کنترل قیمت کالاهای اساسی است. در همین راستا دولت با سیاست های تعرفه ای سعی کرده قیمت این اقلام را در بازار تعادل بخشد.

تنظیم بازار مواد پروتیینی از آذر ماه سال 88 به وزارت بازرگانی وقت سپرده شد و در دولت احمدی نژاد این وزارتخانه ادغامی با صنعت و معدن، با هدف گرفتن حمایت از مصرف کننده دروازه کشور را به روی گوشت خارجی گشود و در گیر و دار تغییر دولت و آمدن مردان جدید دولت، واردکنندگان گوشت با شتاب برای واردات محموله های مورد نظر خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

گوشت قرمز که تا پیش از این تنها در حجم محدود برای مصارف صنعتی به صورت یخی به کشور وارد می شد اکنون از کشورهای برزیل، استرالیا، مغولستان و پاکستان و هند به صورت گرم برای عرضه در بازار خرده فروشی وارد می شودو به گفته علی خندان رو جوان رییس اتحادیه گوشت گاوی، هر هفته 100 تن گوشت قرمز به کشور وارد می شود.


برچسب ها: