دارو عملا تحریم شد

به گزارش دامپزشک، به رغم تاکیدات بین المللی بر عدم تحریم دارو و غذا اما در عمل، ورود داروهای موثر اروپایی و آمریکایی به کشور قطع شده است.

محمد حسین کریمی پور کارشناس اقتصادی در گفت و گو با دامپزشک با اشاره به این مطلب گفت: تغییرات سال گذشته در بازار ارز و تحریم هایی مانند ممنوعیت ورود کشتی های سایر کشورها به ایران باعث افت ورود داروهای دام و طیور از کشورهای اروپا به ایران شده است.

او با بیان اینکه اکثر داروهای بخش دامپروری تولید داخل است تاکید کرد: بیش از 90 درصد مواد اولیه این داروها از کشورهای دیگر تامین می شود لذا محدودیت های وارداتی بر این بخش نقش پر رنگی ایفا می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: تغییرات تبادلات تجاری در سال گذشته موجب تامین کالاهای مورد نیاز از چین، هند، افغانستان و امارات متحده شده است.

کریمی پور توضیح داد: این اتفاق هم تاثیر داروها را بویژه در بخش دام و طیور کاهش داده و تولیدکنندگان را با مشکل عدم کنترل بیماری مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه تولیدکنندگان ناگزیرند سطح مصرف دارو را روز به روز افزایش داده و هزینه های بیشتری را برای درمان دام و طیور خود صرف کنند اما هر روز با عدم موفقیت بیشتر مواجه می شوند.


برچسب ها: