مکمل غذایی OVM

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ امروزه تحقیقات بسیاری در زمینه افزایش تولید گاوهای شیرده و همچنین طول عمر اقتصادی این موجودات در سرتاسر جهان در حال انجام است. محققان در تلاش‌اند تا با پی بردن به نیازهای حیاتی گاو در دوره‌های مختلف زندگی و تأمین آنها از طریق جیرہ، هزینه‌های درمان، حذف و جایگزینی دام‌ها در گله را کاهش دهند.

یکی از دوره‌های بسیار مهم در زندگی گاوهای شیرده، دوره انتقال از خشکی به شیردهی است. این دوره از ۲۰ روز قبل از زایش آغاز و تا زمان رسیدن گاو به اوج تولید ادامه دارد. در این دوره تمهیدات بسیاری در مورد دام اعمال می‌شود تا دام در دوره شیردهی با حد اکثر سلامتی بتواند حداکثر تولید را داشته باشد.

آغاز شیردهی باعث افزایش سریع نیاز دام به انرژی، گلوکز و اسیدهای آمینه می‌شود. در طی چند هفته اول شیردهی، چون گاو نمی‌تواند به اندازه تأمین نیاز خود ماده خشک مصرف کند، دام دچار توازن منفی انرژی می‌گردد که این مسئله در نهایت کاهش تولید شیر و ناهنجاری‌های متابولیکی در زمان زایمان را به‌دنبال خواهد داشت.

بیشتر بدانیم:
اختلالات عفونی دستگاه تناسلی گاو ماده
تغذیه گاوهای خشک
تغذیه گاو شیری با روش های بسیار مدرن

مکمل DVM در گاوهای شیرده جهت افزایش عملکرد و طول عمر اقتصادی استفاده شده و در نتیجه باعث بهبود عملکرد، سلامت و تندرستی می‌گردد. تغذیه مطلوب ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های غنی شده یکی از استراتژی‌های مؤثر و مقرون به صرفه (مطلوب) است، که شما می‌توانید از این طریق عملکرد و طول عمر مطلوب قابل اطمینان را در گله‌های خود فراهم نمائید.

تحقیقات جدید نشان داده‌اند ورم پستان اختلالات تولیدمثلی و لنگش مجموعا ۶۵ درصد از علل حذف گاوها در گله‌های شیرده با تولید بالا هستند. با مکمل DVM اطمینان حاصل می‌شود که جیره دام‌ها ازلحاظ مواد مغذی (ویتامین‌ها، میکرومینرال و ریزمغذی‌های غنی شده) کامل شده و عملکرد، سلامت و تندرستی مطلوب دام تقویت می‌شود.

نمودار تاثیر مکمل DVM بر عوامل حذف گاوها در فارم‌های شیری

نمودار تاثیر مکمل DVM بر عوامل حذف گاوها در فارم‌های شیری