اثرات استفاده از مولتی آنزیم ناتوزیم در جیره غذایی دام و طیور

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ امروزه توجه جدی به سلامت مواد غذایی در سطوح مختلف باعث گردیده تا اهمیت سالم‌سازی فراورده‌های مورد استفاده در غذای روزانه انسان بیش از بیش مورد توجه مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

لذا درهمین راستا حرکت در جهت تولید محصولات ارگانیک کشاورزی و محصولات دامی (بدون آنتی‌بیوتیک) شتاب چشمگیری یافته است.

با عنایت به سهم فرآورده‌های دام، طیور و آبزیان و اهمیت آنها ازنظر تأمین پروتئین و سایر مواد مغذی درغذای انسان توجه به سالم‌سازی این فرآورده‌ها در دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کمپانی بیوپروتون استرالیا به‌عنوان یکی از پیشگامان تولید آنزیم‌ها و مکمل‌ها با نگاه تولید و پرورش دام، طیور و آبزیان سالم همراه با بهینه‌سازی و افزایش راندمان تولید فرآورده‌های غذایی اقدام به تولید آنزیمی به‌مین منظور نموده است.

بیشتر بدانیم:
کاهش هزینه های خوراک با استفاده از آنزیم
استفاده از آنزیم پروتئاز برای کاهش التهاب روده نزله ای
مولتی آنزیم در خوراک طیور

مولتی آنزیم این شرکت با نام‌های:

Natuzime P & PLUS

(پی و پلاس) ترکیبی ارزشمند ازنظر آنزیم‌های بکار گرفته شده می‌باشد که سازگار با ساختار طبیعی دستگاه گوارش دام بوده و در جهت بهبود هضم جیره غذایی دام و طیور و آبزیان می‌باشد.

ضمن اینکه ارائه این آنزیم همراه با خدماتی کامل در اختیار تولیدکنندگان و فعالان پر تلاش عرصه تولید دام و طیور و آبزیان قرار می‌گیرد.

آنزیم‌های مورد استفاده در فرمولاسیون این مولتی‌آنزیم صرفاً برای استفاده دام و طیور آبزیان تولید شده و دارای ساختاری متفاوت از اغلب محصولات آنزیمی تجاری قابل دسترسی است که برای نشخوارکنندگان درنظر گرفته می‌شود درحالی‌که آنزیم‌های تجاری برای کاربردهایی به‌غیر از خوراک دام تولید می‌شوند.

همانند زایلاناز و سلولاز که به‌صورت وسیع در صنایع غذایی کاغذ - خمیر کاغذ - نساجی سوخت و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تحقیقات و بررسی‌های علمی و آزمایشگاهی فراوان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر داخلی واستفاده در تعداد زیادی دامداری‌ها ومرغداری‌های بزرگ، سازگاری «ناتوزیم» را با وضعیت اقلیمی داخل کشور اثبات رسانیده است.

استفاده و به‌کارگیری از مولتی‌آنزیم ناتوزیم (پی و پلاس) در جیره غذایی مزایای چندی را شامل می‌شود ازجمله مقرون به صرفه اقتصادی به جهت بالا بردن راندمان تولید، ارزانی جیره غذایی به لحاظ جایگزینی مواد ارزان‌تر، هضم بهتر خوراک و دان مصرفی و تولید انرژی بیشتر، عدم احتیاج به دارو بررسی و آشنایی با ساختار مکانیسم عمل - مقالات علمی ارائه شده و توجه به صرفه‌های اقتصادی و ارائه جدول‌های مقایسه‌ای جیره غذایی است.