زایشگاه ماهی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ بیشتر ماهی‌های زینده‌زا علاقه زیادی به خوردن بچه‌های خود دارند، بنابراین برای جدا کردن آنها باید روش‌هایی را بکار برد که استفاده از زایشگاه ماهی بسیار مناسب و مفید است.

زایشگاه محفظه‌ای توری است که در داخل آکواریوم نصب می‌شود و ماهی ماده در هنگام زایمان در آن قرار می‌گیرد و بچه‌ها می‌توانند از محفظه‌های توری خارج شوند و دسترسی والدین از آنها قطع شود.

البته زایشگاه‌های معمولی موجود در بازار کمی نامرغوب است و تور استفاده شده در آنها انقدر ریز است که گاهی اوقات بچه ماهیان در همان تور گرفتار می‌شوند، شاید هم استفاده از تور ریز در این نوع زایشگاه‌ها به دلیل نامرغوب بودن آن نیست و به این دلیل باشد که بچه‌ها در همان تور باقی بمانند و به آکواریوم انتقال داده نشوند چون ممکن است شما در آکواریوم از ماهیان دیگری استفاده کنید.

بعضی دیگر از زایشگاه‌ها هم دو طبقه هستند و بچه‌ها از شیارهای کف طبقه بالا به طبقه پایین زایشگاه منتقل می‌شوند به هر حال تصمیم با شماست و اگر زایشگاه در نظر گرفته شما مناسب نیست شاید بهتر باشد ماهی ماده را مستقیماً در آکواریوم قرار دهید و بعد از زایمان، ماهی ماده را به آکواریوم دیگری یا آکواریوم اصلی خود بازگردانید.

زایشگاه توری ماهی
زایشگاه توری ماهی
زایشگاه طبقه ای ماهی
زایشگاه طبقه ای ماهی