غذای گربه خانگی پتمال

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ غذای گربه خانگی پتمال دارای گوشت گاو، برنج، ماهی، سبزیجات، میوه و انواع ویتامین ب می‌باشد.

ویژگی‌های غذای گربه پتمال

این غذا حاوی برنج و فاقد ذرت، گلوتن و سویا است و بدلیل وجود مالت باعث دفع موهای بلعیده شده توسط پت شما می‌شود.

همچنین دارای اسید آمینه‌های موردنیاز کوچولوی پشمالوی شماست از جمله تائورین، متیونین،

کولین و لیزین که پت شما با خوردن غذاهای خانگی قادر به جذب آنها مخصوصاً تائورین نیست.

همینطور بخاطر نوع طراحی دانه‌ها که مجبور به جویدن می‌شوند باعث سلامت دندان‌ها، وجود انواع ویتامین‌ها ازجمله ویتامین E باعث لطافت پوست و کاهش ریزش مو، وجود روغن ماهی (امگا ۳) باعث تقویت و ایمنی سیستم گوارشی و حفظ مخاط روده آنها می‌گردد.

نکته دیگر اینکه داشتن رزماری بعنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی و گل گاوزبان بعنوان آرامش‌دهنده این کوچولوها از ویژگی‌های دیگر این جیره غذایی است.

نیاز گربه‌ها به انواع ویتامین ب

- ویتامین ب ۱ (تیامین) برای متابولیسم انرژی و کربوهیدرات.

- ریبوفلاوین برای عملکرد آنزیم

- ویتامین B6 برای عملکرد سلول‌های قرمز خون و تنظیم هورمون

- نیاسین برای عملکرد آنزیم

- اسید پانتوتنیک برای متابولیسم انرژی

- ویتامین B12 برای عملکرد آنزیم

- اسید فولیک برای متابولیسم اسید آمینه

خواص مالت در غذای گربه پتمال

عصاره و یا پودر مالت یکی از ترکیبات غذایی است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و جایگزینی مناسب برای بسیاری از مکمل‌های دارویی است.

این محصول سرشار از ویتامین و املاح مورد نیاز بدن به مانند سلنیم، آهن و... است و همچنین کاملاً طبیعی و ارگانیک است و حاوی هیچ ماده شیمیایی افزودنی نیست.

مالت منبع مهمی از مواد مغذی هست که استخوان‌های پت برای حفظ سلامتشون به آنها نیاز دارند ازجمله مواد مغذی که در مالت وجود دارد می‌شود به کلسیم، فسفر و منیزیوم اشاره کرد، هر سه ماده معدنی، در ساختار اولیه استخوان وجود دارند، پس با مصرف مواد غذایی که دارای مالت هستند می‌توانید بخش زیادی از نیاز روزانه استخوان‌ها را نسبت به کلسیم، فسفر و منیزیم تامین کنید.

همچنین وجود مالت باعث کاهش ریزش مو و دفع موهای بلعیده شده توسط گربه می‌شود، همچنین برای روده و سیستم گوارشی این کوچولوها نیز مفید می‌باشد.

غذای گربه پتمال با استفاده از مالت در جیره غذایی نیاز کوچولوی پشمالوی شما را به این ماده مغذی بطور کامل تامین می‌کند.