بازار تخم‌مرغ عراق را از دست دادیم

 فرزاد طلاکش، دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: در هر سال پایین‌ترین بهای تخم‌مرغ در سال مربوط به ماه‌های تیر و خرداد به دلیل عرضه بالا و تقاضای پایین است.

وی ادامه داد: امسال هم مانند هر سال ما شاهد کاهش بهای تخم‌مرغ در ما‌ههای مذکور بودیم که البته این کاهش قیمت مقطعی است و بعد از اتمام ماه تیر به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید‌کنندگان تخم‌مرغ در حال ضرر دادن هستند و تنها راه کمک به آنها هم ارایه رایانه مخصوص به این حوزه از سوی دولت است. دولت با در اختیار قراردادن یارانه به تولید کننده بستر ذخیره‌سازی و صادرات را برای این محصول فراهم می‌کند.

طلا کش به ضرر 345 میلیاردی سال گذشته تولیدکنندگان تخم‌مرغ اشاره کرد و افزود: سال‌هاست که می گوییم 5 ماه اول سال را تولید کنندگان با ضرر محصول خود را عرضه می‌کنند و تنها در ما‌ه‌های مهر و  آبان است که با سودی معقول می‌توان ضرر ماه‌های گذشته را جبران کرد.

وی قیمت هر شانه تخم‌مرغ شناسنامه‌دار را در میادین 7 هزار تومان و در مغازه‌ها 8 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانندقیمت واقعی هر شانه تخم مرغ 9 هزار تومان است و مابقی قیمت از جیب تولیدکننده پرداخت می‌شود.

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به از دست دادن بازار عراق در زمینه صادرات تخم‌مرغ گفت: کشور ترکیه تخم‌مرغهای خود را کیلویی 3هزار تومان به عراق صادر‌می‌کند ولی تولید کنندگان ما تخم‌مرغ را  کیلویی 3 هزار و هشتصد تومان به عراق می‌فروشند که این باعث از بین رفتن بازار عراق شده است.

طلا کش افزود: ما در مورد صادرات مشکلی نداریم ولی اگر دولت خواهان باز پس گرفتن مجدد بازار عراق است باید حداقل برای هر کیلو مبلغ 800 تومان به تولیدکنندگان مشوق صادراتی بدهد.


برچسب ها: