انجام تست کرونا برای حیوانات خانگی

لابراتورهای IDEXX Laboratories) IDEXX یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه توسعه، تولید و توزیع محصولات و خدمات دامپزشکی، حیوانات خانگی، دام و طیور، آزمایش آب و فرآورده‌های لبنی فعالیت دارد.) اعلام کرده‌اند که انجام تست‌های کووید 19 برای حیوانات خانگی فراهم شده است. با اینکه احتمال ابتلای حیوانات به این ویروس بسیار کم و نادر است اما انجام این تست‌ها گام مهمی جهت ایمن و سالم نگه داشتن حیوانات و انسان‌ها می‌باشد.

شروع این آزمایشات در امریکا خواهد بود و سپس به سایر کشورها ارائه خواهد شد. جی مازلسکی (Jay Mazelsky) رئیس اجرایی آزمایشگاه‌های IDEXX در بیانیه‌ای راجع به این آزمایشات گفت: ما همچنان به بحرانی که سراسر جهان را دربر گرفته است نظارت داریم و توجه ویژه‌ی ما بر حیوانات خانگی است. با اینکه تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقش سگ‌ها و گربه‌ها در انتقال بیماری کرونا وجود ندارد، باتوجه به برخی شواهد بالینی مشخص شد که برخی از حیوانات اهلی (برخی از گربه‌ها و موش‌خرماها یا ferrets) در موارد نادری می‌توانند در خطر آلودگی قرار گیرند. علاوه بر این در تمام دنیا دامپزشکان گفته‌اند که نیاز به انجام تست کووید 19 دارند.

بیشتر بدانیم:
آیا حیوانات خانگی کرونا را منتقل می‌کنند؟
آموزش سگ‌های کرونایاب

زین‌پس این راه پیش‌روی کسانی است که احساس می‌کنند حیوان خانگی آنها نیاز به آزمایش کروناویروس دارد: ابتدا با مسئول بهداشت منطقه خود مشورت کرده تا به دامپزشک مناسب هدایت شود، همچنین برای انجام تست باید به برخی موارد توجه کند:

• آیا حیوان خانگی با افراد یا فردی زندگی می‌کند که به کووید 19 مبتلا بوده یا تست آنها مثبت بوده است؟

• آیا حیوان قبلاً برای بیماری‌های دیگر آزمایش شده و جواب همه آنها منفی بوده است؟

• برخی حیوانات خانگی (به‌خصوص گربه‌ها و موش‌خرماها) علائم بالینی کروناویروس را از خود بروز می‌دهند.

بنابراین بسیار توصیه می‌شود که آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کرونا را دریافت کرده و درباره انتقال این بیماری به حیوانات، نحوه نگهداری درست حیوانات در این دوران، به سرپرستی گرفتن حیوان جدید و... آگاهی کافی داشته باشید و با دامپزشک خود مشورت کنید. بد نیست بدانید هنگامی که بسیاری درحال جنگ با کرونا هستند، مردی 100 سگ را حمایت و نگهداری کرده است.

برای دریافت آخرین اطلاعات روز دنیا دراین‌باره به سایت  (Centers for Disease Control and Prevention (CDC مراجعه کنید و درمورد محافظت از خود و همدم خانگی خود اطلاعات درست و دقیق را کسب کنید.

دانشمندان معتقدند که این ویروس از بازار حیوانات وحشی در ووهان شروع شده است. بنابراین کمپینی راه‌اندازه شده که افراد درحال جمع‌آوری امضا برای «منع تجارت حیوانات وحشی» (ban the wildlife trade) می‌باشند.

همچنین کمپین‌های بسیاری شروع به تبلیغ و تشویق افراد به گیاه‌خواری و منع خوردن گوشت حیوانات، کرده‌اند.
 

منبع: onegreenplanet

ترجمه: مهسا احمدزاده