نشانه‌های کرونا در دو سگ و یک گربه

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ هیچکس نمی‌تواند انکار کند که با شیوع کرونا ویروس Covid-19 وحشتی محیط را فرا گرفته است. همه‌جا افراد را ماسک‌زده یا دستکش بر دست می‌بینیم. حتی اگر گزارش‌های بسیاری درمورد منشا این ویروس از طریق خفاش‌ها یا حیات‌وحش وجود داشته باشد، تاکنون هیچ منبع رسمی آنرا تأئید نکرده است و تاکنون همه‌ی مواردی که کرونا مثبت اعلام شده‌اند، انسان بودند.

در 29 فوریه سال 2020، سازمان کشاورزی، شیلات و حفاظت هنگ‌کنک اظهار نمود که 3 حیوان خانگی (پستاندار) ازجمله یک گربه و دو سگ با نشانه‌های ابتلا به کرونا ویروس COVID-19 به مراکز نگهداری حیوانات خانگی هنگ‌کنک فرستاده شده‌اند. همه این حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته و در بین آنها تنها آزمایش یک سگ از نژاد پامرانین متعلق به فردی به‌نام Yvonne Chow از تای هنگ که خود نیز به این ویروس مبتلا بود، مثبت اعلام شد.

نمونه‌های دهان و بینی سگ پامرانین پاسخ مثبت ضعیفی به آزمایش کرونا ویروس داد. در آزمایش‌های بعدی فردای آن روز آزمایش نمونه‌ها دوباره انجام شده و به‌طور بسیار ضعیفی مثبت اعلام شد. این سگ هیچ علائم بالینی نداشته است و اکنون دائماً تحت نظر بوده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا اینکه نتایج آزمایشات منفی اعلام شده و به خانه برگردد. دو سگی که مراجعه کرده‌اند در دو اتاق جداگانه قرنطینه شده‌اند.

بیشتر بدانیم:
آیا حیوانات خانگی کرونا را منتقل می‌کنند؟

کارمندان بخش‌های مختلف نگهداری از حیوانات خانگی، به تقویت امکانات نظافت و ضدعفونی تجهیزات ادامه خواهند داد. سازمان مذکور برای اطمینان از سلامت مردم و حیوانات، به‌شدت توصیه می‌کند که حیوانات خانگی (پستانداران) که به کرونا مبتلا شده‌اند، قرنطینه شوند. تستی که برای این حیوانات مورد استفاده قرار گرفته است، نوعی واکنش زنجیره‌ای پلیمراز است. این آزمایش توسط آزمایشگاه دامپزشکی تای لون و دانشگاه هنگ‌کنک انجام شده است.

علائم کرونا ویروس COVID-19 در حیوانات شامل سرفه، آبریزش بینی، تنگی نفس و... است. سگ‌هایی که ابتلای آنها به این ویروس تایید شود، بسته به وضعیت و شرایطشان درمان خواهند شد.

هیچ موردی مبنی بر اثبات انتقال آلودگی از سگ‌ها به انسان یا بین سگ‌ها وجود ندارد و به مردم توصیه شده است که نگران این موضوع نباشند.

این موضوع به اندازه کافی غم‌انگیز است که انسان‌ها در همه‌جای دنیا از وجود این ویروس رنج می‌برند و دیگر نمی‌توانیم سگ‌ها و گربه‌های محبوب خود را نیز قربانی این ویروس کنیم. اگر متوجه هرگونه تغییری در حیوان خانگی خود شدید حتماً به دامپزشک مراجعه کنید. اما خواهش می‌کنیم، وحشت نکنید و شروع به ترک حیواناتی که همراه و همدم شما بوده‌اند، نکنید چراکه ما بهتر از اینها هستیم.