ماکی دام

دام، طیور، آبزیان

کد خبر: 3311
بازدید: 152
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ساعت: 11:05:46 AM

فواید گوشت مرغ جهت تأمین مواد مغذی بدن انسان

گوشت مرغ، با کالری اندک، چربی کم، دارای پروتئین‌های با ارزش بایولوژیکی بالا است که مواد مغذی مهم را برای انسان فراهم می‌سازد.

فواید گوشت مرغ جهت تأمین مواد مغذی بدن انسان

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گوشت مرغ، با کالری اندک، چربی کم، دارای پروتئین‌های با ارزش بایولوژیکی بالا است که مواد مغذی مهم را برای انسان فراهم می‌سازد.

گوشت مرغ ویتامین‌ها و مواد معدنی را که در فعالیت مغز نقش دارند، به بدن می‌رساند.

مواد مغذی که با روحیه شما ارتباط دارد.

گوشت مرغ دارای اسیدآمینه‌ای است (تریپتوفان) که وظیفه بالا بردن سطح سروتونین در مغز را بر عهده دارد. سروتونین یک ماده شیمیایی است که با روحیه انسان سر و کار دارد، به آن حس شادمانی  (feel-good) می‌گویند.

و نیز ویتامین‌ها و مواد معدنی که در فعالیت مغز شما نقش دارند را به همراه دارد.

گوشت سفید و یا تیره مرغ دارای ویتامین B12 و کولین است. این دو ماده، به همراه هم پیشرفت مغز در کودکی را تقویت می‌کنند، فعالیت مناسب سیستم عصبی را ممکن می‌سازند، و نیز به عملکرد ادراک در کهنسالان کمک می‌کنند.

خوردن آن آسان است.

برای کسانی که در جویدن و فرو دادن خوراک با مشکل روبرو هستند، گوشت مرغ یک خوراک آسان است که همه پروتئین‌های با کیفیت بالا را به بدن می‌رساند.

استخوان‌ها را محکم می‌کند.

پروتئین‌ها برای استحکام استخوان‌های بدن سودمندند، و گوشت مرغ، یک منبع غنی از پروتئین‌های تغذیه‌ا‌ی است.

به سلامتی قلب کمک می‌کند.

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی را جبران می‌کند، و می‌تواند منبع غذایی با چربی و کلسترول اندک باشد که به سلامتی قلب کمک می‌کند. ویتامین‌های B6، B3 و کولین، و نیز سلنیوم، آنتی‌اکسیدانت‌هایی هستند که از وارد شدن آسیب به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کنند. سلنیوم فعالیت سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند.

به کاهش وزن کمک می‌کند.

گوشت بدون چربی و بدون پوست مرغ یک منبع پروتئینی تغذیه‌ای بسیار خوب است که بدن به آسانی از آن استفاده می‌کند. غذاهایی که پروتئین بالا دارند شاید یک ابزار مدیریتی خوب برای مدیریت وزن بدن و سطح عادی قند خون باشند. پوست مرغ 80 درصد از چربی گوشت مرغ را به همراه دارد.

به ساختن عضلات کمک می‌کند.

مصرف 30 گرم پروتئین در هر وعده خوراک می‌تواند به رشد ماهیچه‌های بدن کمک کند. گوشت مرغ منبع خوبی از این پروتئین‌ها است.

منبع: نیکوتک

برگرفته از 2019/Chicken-check


نام:
پست الکترونیک:
نظر:
*
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
نظر شما حداکثر تا 24 ساعت آینده بررسی می شود
ارسال نظر
نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نخواهد شد
نظرات به زبانهایی به غیر از زبان فارسی منتشر نخواهد شد
نظرات غیر مرتبط با این خبر منتشر نخواهد شد.
نام:
پست الکترونیک:
نظر:
*
 

عناوین اصلی