کوروناویروس و تاثیر آن بر صنعت طیور

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ در نمایشگاه بین‌المللی تولید و پردازش سال 2020 در آتلانتا، ترس از کروناویروس تنها بر مواردی چون دست ندادن با افراد، شستن مداوم دست‌ها (که همیشه باید انجام بدهیم) و استفاده از ضدعفونی کننده برای دست‌ها متمرکز نبود، بلکه جنبه‌های مختلف دیگری را نیز شامل می‌شد. غرفه‌های کشور چین خالی‌تر از گدشته به‌نظر می‌رسید و بسیاری از چینی‌ها در این نمایشگاه حضور نداشتند.

علاوه بر این، اکنون ترسی از اینکه کروناویروس چه تاثیری بر صنعت طیور جهان وارد خواهد کرد، وجود دارد. افراد زیادی نگرانی خود را مبنی بر اینکه کوروناویروس می‌تواند ضربه بزرگی به صنعت طیور وارد کند، ابراز کردند. البته دلیل این نگرانی شیوع بیماری و ویروس بین پرندگان نیست، بلکه به این دلیل است که منطقه مهم صنعتی «ووهان» قرنطینه شده و هیچ نقل و انتقالی به داخل یا خارج از آن صورت نمی‌گیرد. حال سوال اینست که اگر مردم نتوانند به سر کار بروند، چگونه می‌توانند تولید را پیش ببرند؟

احتمال این می‌رود که جهان با کمبود مواد اولیه روبرو شود و هیچ جای شک و تعجبی نیست، چراکه همه دنیا به طیور وابسته است و یا به زبانی دیگر همگی به آنچه در چین تولید می‌شود، وابسته هستیم. درواقع شرکت‌هایی که در زمینه طیور فعالیت می‌کنند بسیار نگران مواد اولیه و خوراک هستند.

بیشتر بدانیم:
ویروس کرونا در شترهای هرمزگان

امیدواریم که این موضوع نگران‌کننده نباشد و مانند دوره‌های قبلی که بیماری‌های دیگری شیوع داشت بتوانیم شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه در چین را به «دریافت گواهینامه‌ی عدم وجود کروناویروس» تشویق کنیم. با اینکه برآورده کردن این درخواست بسیار دشوار بوده و بی‌شک مشکلاتی را در تمامی جهان به‌وجود خواهد آورد.

چین بیش‌ازحد قوی است و همین مسئله این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا جهان باید وابسته به همین یک مرکز تولید‌کننده باشد؟ این هشداری است برای ایجاد تنوع. در ایالات متحده امریکا و در باب وابستگی کشور مکزیک به ایالات متحده این اصطلاح وجود دارد که می‌گوید: «هنگامی که ایالات متحده عطسه کند مکزیک ذات‌الریه می‌گیرد.» آیا اکنون این احتمال وجود دارد که با ابتلای چین به کروناویروس کل جهان به ذات‌الریه مبتلا شود؟

امیدواریم که این اتفاق نیفتد.

شما چه فکر می‌کنید؟

منبع: wattagnet